Adresováno církvím, hlavně té katolické

3. 01. 2014 11:49:56
Česko patří k "nejateističtějším" územím na světě. Proč asi? Jsme tolik jiní než ostatní. Nebo je to tím, že církve odpuzují lidi místo, aby je přitáhly. Neodporují často v chování samotnému Bohu?

Po listopadu byl hlad po všem, co bylo předtím zakazováno. Nebylo to jen - a dokonce rozhodně ne na prvním místě materiálno... byla hlavně svoboda slova, svoboda kulturního projevu... a rozhodně ne na posledním místě hlad po duchovnu. Postihl i mě. Vyražela jsem společně s milióny občanů do kostelů na mše. Nebylo to z musu a bázně před Bohem. Toho Boha jsme začali hledat.

Poslušně jsme se učili modlitby a snažili plnit rituály. Do kyblíčků podstrčených přímo před nos jsme sypali penízky. Jenže po opuštění kostela ve mně zůstaly jen rozpaky. Doteď si pamatuji pouze to, že farář povídal při kazání nejaký vtip o nevěřících. Asi jsem ho nepochopila a urazil mě. Vedle mě stojící Francouz jen vrtěl hlavou nad nabubřelou dikcí onoho faráře. Mluvím konkrétně o dominikánském kostelu sv. Jiljí v Husově ulici v Praze. Navštívila jsem pak ještě několik dalších katolických kostelů a přesedlala k evangelíkům. To byla ze začátku jiná káva. Nedělní předpoledna pana Kocába /otce Michaela Kocába/ byla opravdu pohlazením. Ale ani tam jsem Boha nenašla, navíc pan Kocáb přestal kázat.

Někteří - jako já přestali v těchto vodách lovit, jiní zkusili ještě několik dalších církví, respektive sekt, dnes se jim říká sdružení, aby to neznělo blbě při žádostěch o restituce. Já jsem po čase vstoupila také do církve, pravoslavné. Bylo to v Izraeli. Promodlený Jeruzalém se zdál byt tím správným místem. Nadšeně jsem přijela do Česka začala hledat svoje bratry a sestry. V klášteře ve Vilémově - pokud je mi známo, tak jediném toho druhu jsem našla jen mocichtivé - a už tehdy rozhádané představitele naší Pravoslavné církve. Byl rok 1999. Zasvěcení ví, jak to s touto církví dopadá dnes. Hádají se ještě víc, protože - pro mě z nejasných důvodů - dostávají víc než miliardu z restitucí. Že by se starali o svoje ovečky způsobem zdravotní či zájmové činnosti jsem si opravdu nevšimla. Není to ani v jejich náplní. Jen bokem připomínám, že tato církev slouží zejména a vlastně pouze pro ruské a ukrajinské občany.

Církve by se měly vesměs stydět za to, jak "zvoraly" svoji šanci přiblížit lidem Boha. Měly by se zamyslet nad tím, že - pokud Bůh existuje - upřely svým chováním mnohým lidem cestu k němu. Hamižností, kterou teď vyžadují majetek a peníze, lidi ještě víc odrazují. A já opravdu nechci, aby jsem musela skončit třeba v katolické eldéence, protože na jiná zařízení prostě už nebude mít stát peníze.

Nakonec se omlouvám všem skvělým jeptiškám a vesměs venkovským obětavým farářům, kteří zachraňují poslední víru v církve.

Autor: Lenka Kučerová | pátek 3.1.2014 11:49 | karma článku: 32.35 | přečteno: 2328x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 13 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 9.23 | Přečteno: 153 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 14.40 | Přečteno: 304 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.44 | Přečteno: 92 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.69 | Přečteno: 547 | Diskuse
Počet článků 75 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3319
nezávislá reportérka a cestovatelka

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...