Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Arkan

Je mi nevolno

Mně se nevolno udělalo spíš z tohohle článku a z fotky paní autorky 8-o

0/0
10.8.2009 10:18

Majklova_proxy

Heh...

...Lenko, poslete ji Kaslovi. Najdete si nekde v rejstriku v jakych spolecnostech sedi a pak zapremyslejte, KDO by to asi tak stavel.

-

Anebo ji poslete te (sociolozce? politilozce? OMG!) Bilkove, at si cvakne nejakej kursik retoriky (a argumentace), polouchat ji tuhle s Veselovskym v radiu, to byl des bes.

0/0
2.3.2009 21:07

Antexio

Hmmmmm....

a že jste si na pomyslnou bankovku vzpomněla zrovna v den, kdy se rozneslo, že pan Kaplický umřel.... Působí to dojmem plačky, která se na pohřbu usilovným brekotem snaží přehrát hlavního hrdinu - chudáka v rakvi, případně si na jeho jméně získat renomé. Kdybyste článek vydala minulý týden mlčím, ale dnes je to jen srandovní truchlohra, ve které nejde o pana Kaplického. Jinak přeji krásný den a hodně mrtvých, ať se můžete zviditelnit. 

0/0
15.1.2009 19:46

HonyaDj

Re: Hmmmmm....

Pokud jsem dobře četl, tak autorka na konci píše, že možná jeho smrt má být tím "nakopnutím". Váš příspěvek je k pousmání.

0/0
16.1.2009 14:46

Antexio

Re: Hmmmmm....

Pachatel se obvykle vrací na místo činu a tak i já budu reagovat na Váš názor. Nakopnutím pana Kaplického do určitých partií za jeho života byla otázka blogu vyřešena a použít jeho smrt jako klacek na odpůrce stavby je přinejmenším neetické. Jinak jsem rád, že jsem Vás pobavil. S úctou navždy Váš Antexio.

0/0
17.1.2009 0:11

MassaBob

Logika veci

Ackoliv se me tancici dum libi tak argumentace ohledne fotografujicich turistu me pripomina povidku  Grosman se Simkem o synovi touzicim po novem klobouku... Kdybych mel na hlave novy kloubouk lecktera divka by se za mnou ohledla, kdyby jsi mel na hlave kybl s asfaltem ohlidl by se i chlap

0/0
15.1.2009 16:55

Majklova_proxy

Toz tak...

...me ta zprava zasahla uz vcera vecer nebo behem noci, ale ze by to se mnou zamavalo az k nevolnosti, to ani ne. A ze bych se lamal kvuli chobotnici...

0/0
15.1.2009 15:33

iuos

hmm

uvolnil místo pro dceru, no....

viděl jí vůbec?

jestli ho nakonec nezabila ta radost z prcka

0/0
15.1.2009 12:51

PeTaX

Nevím,

jestli bych o Blobu mohl říci, že se mi vysloveně líbí. Ale sakra se mi nelíbila ta nevůle ho postavit. O vítězství v soutěži rozhodovali fundovaní jedinci, o nepostavení Blobu političtí trpajzlíci.

Takže, nejen kvůli tomu, bych svojí bankovkou také přispěl. Že by kvůli tomu svému svědomí?

0/0
15.1.2009 12:04

cassul

Re: Nevím,

Zrovna ta výhra v soutěži byla hodně, hodně pochybná...

0/0
15.1.2009 12:09

antouniou

Re: Nevím,

Souhlasím, že výhra byla pochybná. Bohužel ale blob nebyl postaven kvůli neregulérnosti soutězě, ale kvůli tomu, že se nelíbil jednomu kladeči věnců, což mi na tom vadí nejvíc.

0/0
15.1.2009 12:21

Taffey

Ten článek je naprosto neuvěřitelný,

Blob je jistě výtečná stavba, ale hodila by se mi k jiným účelům. Třeba nějaký Prátr kultury a oddechu Julia Fučíka, jak říkal Jára Cimrman. Zkrátka pro něco, kde by se konaly kulturní akcem koncerty, kde by byly kavárny a klokotal by tam život. Ale pro účely Národní knihovny? To je dost směšná myšlenka. NAvíc v místě, kde by Praha dostávala pořádně na frak? Vzhledově tedy? Ne, to není dobrý nápad. A k úmrtí pana Kaplického? Zemřel. No a? Jako každý. Jen těch let mu mohlo být víc, až by ho to postihlo. 71, to je, v podstatě, mladý klučina.

0/0
15.1.2009 11:21

anoki

Nevím, proč by se mi mělo dělat nevolno

Na světě každý den umírá spoustu lidí, někteří jsou známí víc a někteří míň.

Pana Kaplického sem do tahanic okolo Blobu neznala a nevím proč bych měla být smutná nad jeho smrtí. Umřel šťastný, rychle a bezbolestně, v docela vysokém věku, co víc by si mohl člověk přát!

0/0
15.1.2009 10:57

TristanTzara

Re: Nevím, proč by se mi mělo dělat nevolno

Souhlasim

0/0
15.1.2009 11:12

Ygrain

Re: Nevím, proč by se mi mělo dělat nevolno

Mně se nevolno dělá - z toho, jak se teď bude blob prosazovat proto, že autor umřel. Kdyby žil šťastně dalších deset dvacet let, bude z blobu akorát tak téma ke konverzaci. Ale že umřel, honem pojďme založit nadaci jménem pohrobečka a pořádat sbírku. Buď ta stavba za postavení stojí, nebo ne, používat autorova úmrtí k lobbingu mi přijde dost nechutné.

0/0
15.1.2009 12:29

nanomarket

Re: Nevím, proč by se mi mělo dělat nevolno

naprosty souhlas R^R^

0/0
15.1.2009 13:06

komárius

Re: Nevím, proč by se mi mělo dělat nevolno

Přesně tak, kdyby žil šťastně dál, tak by se spor kolem blobu stal zapomenutou dobovou zápletkou. Ale to už je osud, respektive umění umřít. Smrt vyvolává emoce a emoce jsou hybatelem událostí. To je u medializovaného architekta stejně jako u herecké hvězdy nebo hvězdy popmusic. Taky půjdou cédéčka na dračku.

0/0
16.1.2009 11:28

cassul

Blob?

Pokud se národ na něco takového dobrovolně složí, budiž mu to přáno. Ale jsem tvrdě proti tomu, aby se to stavělo za peníze z daní, pokud lze podobně užitečná stavba realizovat mnohem levněji, když se přesune na méně exponované místo a postaví se v méně experimentálním stylu. Jinými slovy - za stejné peníze se postaví výrazně větší a funkčnější knihovna, pokud bude někde na periferii a bude to standardní stavba. Vedení národní knihovny opakovaně prohlašovalo, že jim jde o uložení depozitářů, ze kterých se nepůjčuje a přístup k nim má jen pár expertů - to nemusí být na Letné. A "místa na setkávání" bude po odstěhování depozitářů v Klementinu habaděj - a reprezentativnější místo v Praze těžko najít.

Jinak je mi pana architekta líto - škoda, že se jeho nesporná genialita potkala s takovými obstrukcemi a nemohla se u nás rozvinout jiným směrem.

0/0
15.1.2009 10:51

Anna Rakouská

Re: Blob?

Děkuji za ušetření času. Přesně to jsem chtěla napsat. Kam se hrabe cokoliv na genius loci i atmosferu Klementina. Návrh a pozdější reakce zesnulého byly vůči Praze dost nepokorné... ale soustrast rodině, před smrtí se sklání každý.

0/0
15.1.2009 11:12

Ygrain

Re: Blob?

R^

0/0
15.1.2009 12:31

jirkaknop

Mně se nelíbí ani blob ani Tančící dům

a to proto , že nezapadají do okolní architektury a jsou pouze extravagantní.  Mnoho turistů pojalo třeba Tančící dům jako naši plastiku v Bruselu.Naopak třeba stavby Gaudího (Sagrada Familia) jsou moderní , nadčasové a zapadají do stylu okolních budov.  A to je rozdíl mezi uměním a provokací.

0/0
15.1.2009 10:47

Ftipnejj

Re: Mně se nelíbí ani blob ani Tančící dům

R^

0/0
15.1.2009 10:48

Rommik

Je mi to líto , ale

Je mi líto , že pan Kaplický umřel a ještě více , že v takový den . Ale Blob se mi nelíbí.............

0/0
15.1.2009 10:43

Fonon

udělalo se ti nevolno,

nejsi těhotná?

0/0
15.1.2009 10:33

ozzy79

Přidávám se

Netřeba, aby to vyznělo jako památník skvělému architektovi, knihovna sama o sobě je počin hodný národní sbírky.

0/0
15.1.2009 10:31

pedr64

Re: Přidávám se

tak to silně pochybuji. Národní knihovna totiž není žádný symbol kulturnosti nebo vzdělanosti národa. je to instituce, která je z nějakého stupidního zákona povinna archivovat(a vydavatelé jsou povinni ji poskytovat) v papírové podobě vše, co zde vyšlo. Tedy i třeba to, že nějaká celebrita vydala už svou desátou kuchařku nebo Jyrka další knihu oslavných fotografií.

0/0
15.1.2009 10:46

cassul

Re: Přidávám se

Načež se to založí a čeká se, jestli si na to v průběhu staletí někdo náhodou vzpomene - a takový "sklad" knih může být kdekoliv - levnější a větší, než v centru Prahy.

0/0
15.1.2009 10:53

dedekzbazalu

no nevím jak všem ostatním

ale mě se ráno rozhodně nevolno neudělalo. A za druhé nemám připravenou bankovku a ani nikdy mít nebudu na takovou kravinu a ještě k tomu v Praze. Když si to magistrát Prahy schválí, tak za své, za Pražské prachy.

0/0
15.1.2009 10:29

Fonon

Re: no nevím jak všem ostatním

Praha žádný prachy nemá, žije z peněz celé republiky a zneužívá toho, že velké firmy tam mají sídlo a odvádějí tam daně.

0/0
15.1.2009 10:35

Ftipnejj

Re: no nevím jak všem ostatním

Me taky ne.

0/0
15.1.2009 10:35

s-s-in

Re: no nevím jak všem ostatním

NÁRODNÍ knihovna, historie národa... to není Pražská knihovna ale to vy chachaři z bazalů nikdy nepochopíte...

0/0
15.1.2009 10:45

sjames

Re: no nevím jak všem ostatním

souhlasim s S-s-in, narodni knihovna je otazka hrdosti, v literature je uchovano moudro nasich predku, a mimochodem, vzhledem k tomu, ze pan kaplicky byl nejlepsi cesky architekt a jeden z mala, kterym se podarilo prorazit do zahranici a prosadit se tam, tak bych cekal vice ucty k nekomu tak uspesnemu a nadanemu a mene kritiky hned druhy den po jeho umrtí a nazvat narodni knihovnu kravinou nesvedci o velke vzdelanosti a intelektu

0/0
15.1.2009 17:32

pan J

Re: no nevím jak všem ostatním

R^

0/0
15.1.2009 18:50



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.