Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lomihnát.

Nevím, kolik psů jste už zakopala.

Ale pokud psa zakopete pořádně, tak nesmrdí.

Určitě smrdí víc živej, zmoklej a zapařenej.

0/0
18.11.2011 12:43

Hufner

???

...nebyla jsem učitelkou, která čtí oheň - snad dští....:-)

0/0
18.11.2011 10:33

hrbnik

ono to není tak jednoznačné

Milá paní, myslím, že by neměl učit někdo, kdo neumí žáky zaujmout a neumí si sjednat pořádek. K tomu je potřeba přirozené charisma, pár let zkušeností a pedagogické vzdělání (byť třeba neformální). V řadách našich učitelů jsou bohužel zástupy takových, kteří jsou líní se dále vzdělávat a vrcholem jejich pracovního výkonu je sednout si za katedru a diktovat žákům do sešitů zápis. Takový přístup byl moderní někdy koncem 19. století.

0/0
18.11.2011 9:17

D_L

Re: ono to není tak jednoznačné

Jééžiš, Vy jste ale chytrej:-) Učil jsem od r. 1985 do r. 1996. Moje krédo bylo "nikoho jsem nikdy nic nenaučil, dal jsem jen možnost se naučit". S autoritou jsem problémy nikdy neměl, ale kolem r. 95 jsem zjistil, že už se prostě skoro nikdo nechce nic učit, je to moc práce a rodiče to stejně nějak zařídí. Tak jsem šel dělat něco smysluplnějšího. Drobným zadostiučiněním mi bylo, když jsem později potkával svoje bývalé studenty vesměs na velmi  neatraktivnějších pozicích, rodiče holt nezařídili:-) Ale radost z toho "Vy jste měl tenkrát pravdu, pane profesore" jsem moc neměl...

0/0
18.11.2011 9:40

PALO1975

školstvo

Tiež som mal tú česť pobudnúť pár rokov za katedrou. Ale stačilo. Dôvod bol jednoduchý-stále viac papierovania, kopec kvázi reforiem, ktoré nikam neviedli a hlavne si človek uvedomil, že ako asi bude vypadať keď bude starší. Disciplína žiakov je kapitola sama o sebe. Ak má žiak problémy a je vulgárny, rodičia mu vybavia papier od psychológa, o hyperaktivite , ADHD atd....niektorí to aj naozaj majú, ale väčšina to len zneužívala.Ako učiteľ som dostal kópiu s vyjadrením psychológa, kde stálo,že žiak sa vulgárne vyjadruje, a preto "bla=bla=bla" a preto je veľmi nevhodné ak ho vyučujúci napomína pred ostanými spolužiakmi-pôsobí to vraj demotivujúco./podtrhnuté fluorescentnou fixou/=nesmiete ho napomenúť a hodina je niekdev v...všade sa spomínajú len práva žiakov, ale akosi sa zabúda na povinnosti. Doteraz som nemal nejaké veľké problémy s udržaním disciplíny , ale človek je teraz v relatívne najlepšom veku. No zdesila ma predstava ako si budem udržiavať disciplínu, keď budem mať 60 rokov.

0/0
18.11.2011 9:07

xs123

Čekám, kdy někdo zažaluje střední školu,

že ho středoškolsky nevzdělala. Máme na technice vysokoškolské studenty, a on třeba neumí ani základy matematiky - převést proměnné z jedné strany rovnice na druhou, neznají základní goniometrické funkce, nazpaměť se dřou i jednoduché matematické úpravy rovnic. Obvykle dostanou vyhazov od zkoušky. A časem vyhazov ze školy.

0/0
18.11.2011 9:02

Hell2

Vyhmátla jste jen něco

A nedivím se, učila jste relaltivně krátce. Devastace školství trvá 20 let. Za tu dobu se děti a jejich rodiče dozvěděli, že není nutné se doma učit. Slovíčka, vzorce a další nutné znalosti mají získat ve škole. Počet hodin, které děti tráví ve škole, zůstal zhruba stejný, ale snížil se počet hodin matematiky, češtiny, přírodopisu a jiných naukových předmětů. Místo těchto předmětů se učí rodinná výchova, výchova k občanství a volbě povolání, sexuální výchova apod. Rodiče přestali mít zájem na tom, aby jejich dítě bylo vzděláno, oni chtějí, aby získalo "papír" při co nejmenší námaze. Netlačí na děti, aby se učily a plnily své povinnosti. A bezmezně je chrání a věří jim. A děti toho náležitě zneužívají. Chyba je i v systému. Je absolutní nesmysl učit na každé základní škole podle jiných osnov. Za vzdělání má ručit stát, který ho nařizuje a platí. Školy jsou dnes placeny podle počtu žáků. Není tedy divu, že se o ně "perou" a slevují z požadavků. Skoro všechny.

+7/0
17.11.2011 22:45

MiroTR

Re: Vyhmátla jste jen něco

R^ Tak.  Jedna z mála věci, které za dob socialismu fungovaly celkem dobře, byly školy (pokud si odmyslíte ty politické žvásty).  Tomu odpovídalo i hodnocení našich škol v zahraničí.

+1/0
18.11.2011 7:06

Kousavka

Re: Vyhmátla jste jen něco

Devastace školství trvá DÉLE než 20 let. S láskou a s nostalgickou slzou v oku vzpomínám na doby, kdy mne na střední škole učil matematiku výborný akademický malíř, který sice neuměl počítat rovnice ani o jedné neznámé, zato jsme celý rok rýsovali průniky rovin až po průniky koulí kuželem. To mu jako malíři šlo a my rýsovali takové výkresy, které mohly po barevném vyšrafování na výstavu, jak byly hezké. Posléze nás matematice učil lesní inženýr, vynikající znalec rostlin, leč taky neuměl spočítat rovnici o jedné neznámé, nehledě na to, že mu kdosi chytrý shora nadiktoval, aby nás učit tehdy módní množiny, o kterých jako lesní inženýr v životě neslyšel. Dostal k tomu matematicku příručku, které rozuměli možná kovaní matematici z Akademie věd, ne tak ale učitel zcela jiné aprobace. No nic, množiny nám tehdy vysvětlily děti z první třídy základní školy, protože jejích učitelky měly na tuto problematiku vzdělání i doplňující školení.

0/0
18.11.2011 9:00

Kousavka

Re: Vyhmátla jste jen něco

Pokračování: Posléze jsem studovala na Universitě Karlově. Celou POLOVINU studijní doby jsme měli takové lahůdky, jako politická ekonomie kapitalismu, posléze i socialismu, dějiny mezinárodního dělnického hnutí, vědecký komunismus atd. Komunisti taky prováděli reformu školství - byla jsem druhý ročník, který musel z těchto oborů skládat státnice. Ta byla doslova šílená a všichni jsme se jí právem báli. Kdo neudělal, byl bez pardonu ze školy vyhozen. Takže dodnes tvrdím, že komunisti dokázali vychovat vysokoškolského odborníka za 2,5 roku (zbytek studia byl marxismus-leninismus).

+1/0
18.11.2011 9:00

mamina2

Re: Vyhmátla jste jen něco

Teda nevím, kde jste studovala VŠ, na MFF UK jsme měli těch politických předmětů každý rok 2 hodiny přednášky, kam nikdo nechodil a dvě hodiny senináře, kam jsme samozřejmě chodit museli. Vzhledem ke skoro 30 hodinám výuky se opravdu nedá říct, že bychom měli polovinu studijní doby předměty, které nesouvisely s naším oborem.

0/0
18.11.2011 9:57

ESKADOMI

"Přírodu nenávidím, protože není moderní."

A zrovna v tomto bode zacina ukol ucitelu, privest zaky zpet na zem. Existuji veci, ktere clovek MUSI respektovat a to je v prvni rade Priroda. Kdyz tu znicime - znicime sebe.  A podlehne-li ucitel hloupostem zaku, tak deti do skol vubec nemusime posilat!

0/0
17.11.2011 16:29

Vinia

Re:

Vy jste ukázkový teoretik (bez urážky). Mimochodem, kolik adolescentů jste již zkusil zapálit Vy ?

0/0
17.11.2011 16:47

MiroTR

Re:

Zkuste dnes říci před žáky, že něco MUSÍ.  :-/  V tu ránu máte na krku stížnost některých rodičů, že jejich mazánky přetěžujete, psychicky týráte a podobně.

0/0
18.11.2011 7:08

MMBK

Re:

;-D;-D;-D;-DR^

0/0
18.11.2011 10:09

ESKADOMI

Re:

Zacatkem roku preci ucitel vysvetli rodicum ca. co je naplni roku! To, ze zaci a rodice maji ucitele a jeho rozhodnuti respektovat se snad zduraznovat nemusi!  Paklize ne, tak doucovaci hodinu"jak se chovat ve skole", MUSEJI absolvovat rodice!

0/0
18.11.2011 10:56

Vinia

Z článku je cítit znalost praxe, jen

si dovolím něco dodat. Víte kdo se v současném školském systému nejvíce učí ? Sami učitelé. MŠMT je totiž neustále zásobuje "vymoženostmi" typu školení metod jak udělat výuku ještě zábavnější (a tím prý i efektivnější), multimediálnější ... a to vše je často hrazeno z grantů EU (peníze samozřejmě jsou do kapes zpřátelených vzdělávacích agentů) a přitom se asi shodneme, že investované peníze (i čas) přitom nezaručí lepší kvalitu znalostí studentů (porovnejte znalosti studentů před revolucí a zároveň tehdejší "dřevní" metody výuky). Jediné, co opravdu chybí, je vůle na straně studentů - čemuž se nedivím, jelikož požadavky pracovního trhu se mění rychleji, než vystudují školu, takže docházku oni i rodiče berou v lepším případě jako dobu, po kterou si plánují budoucnost. Dříve, kdy pracovní doba rodičů byla kratší, měli rodiče více síly a času na ně dohlédnout a přinutit je. Navíc mladí dříve neměli tak snadnou cestu k úniku z reality (drogy) a tak je rodiče nemuseli tak šetřit ...

0/0
17.11.2011 16:00

felia

Jsme stále lenošnější

Kalkulačky za nás počítají, počítače za nás myslí. Výchovou dětí si příliš starostí neděláme. Naše děti dnes mají v hlavách asi polovinu informací, než jsme měli my před dvaceti roky. Neumějí pořádně číst, informace vnímají pomalu a nepřesně. Pana Dobeše beru jako prvního dobrého ministra od pádu komunistů. Doufám, že se mu podaří brzo zrušit vše, co pochází z oné hloupé reformy paní Buzkové, že se zase na školách začne učit a přestane blbnout s kompetencemi. Že se vrátí jednotné osnovy. U nás neexistuje jediná škola, která by rapidně nesnížila požadavky na studenty, díky oněm nešťastným školním vzdělávacím plánům. Negativně se projevuje i vliv neschopných ředitelů škol a školních inspektorů, kteří, ve snaze se zalíbit vrchnosti, tlačí kantory do shovívavosti ke stále nižší vzdělatelnosti naší mládeže.

+1/0
17.11.2011 12:54

PAMPALINI 63

Re: Jsme stále lenošnější

Pan ministr Dobeš to zachrání? To snad proboha nemyslíte vážně,jen se podívejte jaké aktivity vyrábí jeho resort už jen okolo těch nových ,zrušených a zase nezrušených nějakých počítačových programů,Jeho arogantní přístup v kauze oné učitelky francoužštiny vůči řediteli této školy,stížnost akademiků na nekomunikativnost atd.Z našich dětí a vnoučat se v tomhle systému stávají jen jacísi pokusní králíci pánů ministrů,protože co jiný ministr to jiný přístup .Navrhoval bych aby v tomto rezortu ,klíčovém pro budoucnost našeho státu byl ustanoven opravdu renomovaný odborník bez ohledu na politickou příslušnost a ustanovený nějakou nezávislou komisí  odborníků na dobu úplně mimo období trvání té které vlády a zároveň s garantovanou možností jeho odvolání v případě jeho selhání. A  tenhle nafoukaný šašek by tam odtud měl  co nejdříve vypadnout dříve,nežli se některý rodič  na..re a šáhne mu do toho jeho nafoukaného úsměvu.

0/0
18.11.2011 12:33

PAMPALINI 63

Zakopané školství

Psa by bylo škoda.1. Paní pisatelku bych chtěl taktně upozornit na jednu pravopisnou maličkost- píše se DŠTÍ A NE ČTÍ.2.Před nedávnem byla u mne na návštěvě moje vnučka se svým chlapcem.Ona absolventka gymnazia v Lounech a v současné době studující informatiky na jedné vysoké škole v Praze,on absolvent zemědělského učiliště v Podbořanech s maturitou.Na stole jsem měl knížku,pojednávající o životě slavného husitského vojevůdce Prokopa Holého.Dívali se co čtu a když jsem se jich zeptal jestli vědí kdo to byl onen Prokop Holý tak na mne koukali jak na holé skřivánky.Tak nevím co se teda v té škole v současné době učí.Jistě není podstatné znát podrobně a se všemi letopočty naší historii ale alespoň elementární znalosti by měli naše děti a vnoučata při takovémto stupni vzdělání znát.Já mám 11.letku a střední lesnickou školu ,je mi přes 70.let ale v historii,zeměpise i ostatních oborech se díky tomuto vzdělání ještě za komunistů docela slušně orientuji.Co na to pan ministr ?

0/0
17.11.2011 12:52

felia

Re: Zakopané školství

Pan ministr se snaží postupně odstranit chyby, které napáchali jeho předchůdci, kteří popustili otěže ministerským úředníkům. Ministerští úředníci ve velké většině mají pouze teoretické vědomosti o školství.

0/0
17.11.2011 13:06

PAMPALINI 63

Re: Zakopané školství

Pan ministr se opravdu velice snaží.To je vidět zejména na tom,co se snaží do školství zavést.Nedávno byl na Seznamu článek o rušení jakéhosi programu ve školství,který stál údajně 80 milionů byl krátkou dobu využíván a nyní pan ministr v rámci svého "snažení" prosazuje jiný program za cca 300 milionů.Rád bych věděl komu že to pan ministr tyhle penízky přihrává ?Tento článek byl velmi rychle odstraněn a na iDnes ani na Aktuálně cz ,kde mám možnost diskuze jsem ho nenašel.Takže pan ministr páchá další docela zajímavé věci(mimo jiné)  A pokud jde o pány ministerské úředníky tak jestli se nejedná pouze o administrativu,kde pedagogoické znalosti jistě nejsou potřebné,tak na místech kde se rozhoduje o odborných věcěch by měli sedět fundovaní a kompetentní odborníci.Což ale pokud vím není ani pan ministr.Rv

0/0
17.11.2011 13:59

mamina2

Re: Zakopané školství

Teda, mně osobně dějepis dost baví a samozřejmě vím, kdo je Prokop Holý, ale zrovna tohle znalost každého husitského vojevůdce nepovažuji za podstatnou pro současného člověka. Mnohem víc mi vadí, že moje děti, absolventi gymnázia, sice probraly drakrát dějěpis od starověku do raného novověku, ale už jim nezbyl čas na dvacáté století, které je přece pro nás přece jen důležitější než podrobná znalost husitství.

0/0
18.11.2011 8:32

xs123

Re: Zakopané školství

Přesně. Kdybych jim nepovídala paměti z naší rodiny, tak by nic z 20. století nevěděly. Tam, kde by měl dějepis začínat, poněvadž důsledky 20. století ovlivňují náš i jejich život, tam dějepis končí -  učitelé sami nevědí, co a jak by měli učit.

0/0
18.11.2011 9:07

PAMPALINI 63

Re: Zakopané školství

Vážený pane,děkuji vám za vaši připomínku k mému diskuznímu příspěvku.Vím,že obecně je znalost dějepisu u naší mládeže velice nízká,bohužel na rozdíl od předcházejících generací.Je to podle mého názoru způsobeno tím,že je v současném stylu života módní žít přítomností podle hesla "carpe diem".A  ačkoli nerad používám citátů a mouder klasiků,přece jen se jednomu nevyhnu a sice tomu že " kdo nezná historii ,bude si ji muset zopakovat " a to se všemi kladnými i zápornými jevy.Samozřejmě,že není podstatné znát každého husitského vojevůdce ale tato jedna z klíčových postav tohoto hnutí a zároveň i našich dějin by měla být obecně známa alespoň na středoškolské znalostní úrovni .Samozřejmě,že znalost dějin novověku a zejména 20.století je pro dnešní dobu klkíčová ale musela by být  vykládána PRAVDIVĚ a nestranně,bez politického podtextu ,což asi dnešním pedagogům působí značné potíže.A při působení současného pana ministra školství se jim ani nedivím.

0/0
18.11.2011 11:43

Tipeq

Ten pes smrdí skutečně od hlavy

V tom máte pravdu. Za problémem výchovy nestojí jen učitel a žák, ale celá společnost a v jejím čele politická reprezentace. Základní potíž je v tom, že výchova a vzdělávání většinovou společnost nezajímá. Naopak škola řadu rodičů a žáků jen obtěžuje na cestě za potřebným dokladem o učňovské, maturitní nebo státní zkoušce, případně v potřebě setrvat na "studentských výhodách" do 26 let. Pokud tady někdo oprávněně kritizuje špatné učitelé, pak špatný učitel je jen produktem systému a společnosti.

+1/0
17.11.2011 11:54

Tipeq

Re: Ten pes smrdí skutečně od hlavy

Karma pro autorkuR^

0/0
17.11.2011 11:55

děteněkam

Smutné čtení

Moc pěkný článek.

Jak je obvyklé, asi trochu přehání, ale to mě nemrzí. Mně vadí gramatické chyby.

0/0
17.11.2011 11:41

El ChupaNibre

Re: Smutné čtení

Chudáci učitelé - jakmile je někdo učitel, tak nemá nárok ani na jednu chybku. To, že velevážený inženýři jsou schopni vyprodukovat zcela nesrozumitelné texty ve svém vlastním jazyce (a nedejbože, když se o něco pokusí třeba v angličtině), toho si nikdo ani nevšimne.

0/0
17.11.2011 13:07

děteněkam

Re: Smutné čtení

Ano, český učitel nemá nárok na dělání gramatických chyb v českém textu.

A to, že se "velevážený inženýr" neumí srozumitelně vyjádřit, chyby učitele neomlouvá.

+1/0
17.11.2011 17:37

Psí zadek

Re: Smutné čtení

Záleží, co ten učitel učí. Pokud učí matematiku, gramatické chyby bych mu aspoň do určité míry odpustila.

+1/0
17.11.2011 23:25

mamina2

Re: Smutné čtení

Já teda ne. I tohle je totiž součást úpadku školství.  Ještě za mých mladých let jsme ani jako žáci  naprosto správně nesměli dělat gramatické chyby ani v jiných předmětech. Že by je mohli dělat dokonce učitelé, to by snad opravdu nikoho ani nenapadlo. 

Mimochodem, absolvovala jsem Matfyz a ani tam nebylo zvykem psát gramatické chyby, to kdyby někdo chtěl argumentovat tím, že když je někdo na matematiku, tak přece nemůže psát bez chyb.

0/0
18.11.2011 8:37

villík

Shrnem to do jedné věty:

Žáci a studenti nejsou blbější, jsou pouze nikým nevychovaní. Resp. jsou vychovaní systémem a společností, kde pomalu není nic jiného, než peníze!

+1/0
17.11.2011 10:16

INDNIK

Lenko pište

a to co jste napsala, zeptat se skutečných učitelů je základ, jenže bohužel vše zde plyne jinak a ty roky UČENÍ čechů OD MATEŘSKÉ AŽ PO VYSOKOU JSOU VIDĚT KAM SE kolem sebe PODÍVÁTE, ANO ANO KOMOUŠI SI TOTO NEDOVOLILY, ALE TO JSOU KOMOUŠI JEN V JINÉM KABÁTĚ, PROTO BYLA SAMET.REVOLUCE, ZAKOPALY SE ZATUNELOVALY A NEMAJÍ ZÁJEM, PROČ I TŘEBA TOTO NENAPÍŠETE KDYŽ JSTE V OF PŮSOBILA. mY TA HRSTKA CO JSME TAM NEBYLY...MÁME CO? A DĚLÁME CO? MĚ VYHAZUJOU PRO PLEŤ ( já si ji nevybral jako vy pol.stranu)A TO JE PRAVDA, VĚTŠÍ NEŽ SI ZDE NĚKDO PŘIZNÁ,BERU JSOU VE VĚTŠINĚ, ALE NA KAŽDÉHO DOJDE, KDO TAK ČINÍ, ZÁKON PŘÍRODNÍ JE NADŘAZEN ČESKÉMU NÍZKOPRAHOVÉMU, NEPŘIZPŮSOBLIVÉMU SYSTÉMU FUNGUJÍCÍ DEMOKRACIE, KDEKOLIV JINDE MIMO TYTO HRANICE. PŘÍČIN JE VÍCE...TAK SE HEZKÉ PSANÍ:-)

0/0
16.11.2011 22:41

El ChupaNibre

Re: Lenko pište

Jestli jste pracoval/a někde v kanceláři, tak vás spíš vyhodili kvůli neznalosti pravopisu než kvůli barvě pleti. Žádný podnikatel není tak nablblý, aby si vyhodil kvalitního pracovníka jen proto, že je zelený/fialový/růžový...

+2/0
17.11.2011 13:01

VyMeTaky

Není to parlamentem.

Před r. 1989 drtivá většina ehm... budoucích učitelů šla na pajdu proto, že je nikde jinde nevzali. Neměli jak znalostně, tak psychicky na to, aby vyučovali, a, bohužel, právě tato generace se podepsala na tom, že nebyla schopna přednesu látky tak, aby průměrně nadaný, natož podprůměrně nadaný žák, byl s to chápat látku. Neurotických, hloupých, sebestředných, lhostejných a zapšklých kantorů (tímto zdravím soudruha učitele Rennera, působícího v Dobříši) jsem zažil bezpočet, a bylo jen velmi málo výjimek, na které vzpomínám rád i po letech, jako třeba již zesnulého prof. Hřebačku z téhož ústavu.

To, co udělala bolševická chátra se společností po roce 1948, se pochopitelně obráželo i ve školství. Odborníci v oboru dostávali zákaz učit, na místo nich se dostávaly rychlokvašky ze ZŠ. A když jsme u vzdělávání učitelů, kdo třeba měl nadání k přírodním vědám, a chtěl učit biologii, fyziku, chemii, musel vystudovat kombinaci třeba fyzika/dějepis, biologie/angličtina, chemie/tělocvik.

+3/0
16.11.2011 22:01

milanalois

Re: Není to parlamentem.

R^

+1/0
16.11.2011 22:19

Tipeq

Re: Není to parlamentem.

Ano, z každé tvé věty je poznat, že zrovna na tobě se ti hloupí učitelé vyřádili dosyta ;-D;-D;-D

+2/0
17.11.2011 12:01

emancipovaný běloch

Re: Není to parlamentem.

Z této vaší jediné věty je poznat, že jste nevychovaný sprosťák

+1/0
17.11.2011 12:51

Tipeq

Re: Není to parlamentem.

:-P trhni si

0/0
17.11.2011 14:49

feliweni

Re: Není to parlamentem.

V příspěvku je chyba:

Po r. 1989 chodí na pedagogickou fakultu často ti, které jinde nevezmou. Před r. 1989 si student mohl podat pouze jednu přihlášku na VŠ. Dnes si jich podávají více.

+1/0
17.11.2011 12:37

El ChupaNibre

Re: Není to parlamentem.

Já šel na pajdák, protože mě zajímala hudba a ano, na (H)AMU by mě tenkrát zcela jistě nevzali. Po promoci jsem takřka okamžitě začal podnikat a teď se mám líp než mnohý absolvent "prestižních" oborů. Zdaleka ne každý absolvent pajdáku je neschopa, jak by se mohlo zdát z vašeho příspěvku.

0/0
17.11.2011 13:19

Harry_sportsman

Re: Není to parlamentem.

Plácáte nesmysly. Zdaleka ne každý učitel má pajdák, o učiteli, který by měl např. aprobaci fyzika/dějepis, jsem v životě neslyšel. A především - problém není ve špatných učitelích, ale v tom, že po roce 1989 někteří "odborníci" na školství začali prosazovat trendy jako škola hrou, co největší práva a naopak co nejmenší povinnosti žáků, atd. Dobešovi slouží ke cti aspoň to, že se snaží tyto pomýlené trendy napravit (byť na to nejde vždy správným směrem).

+1/0
17.11.2011 12:43

emancipovaný běloch

Re: Není to parlamentem.

škola hrou. Sakra, co mi to jen připomíná? Že by Komenský?

0/0
17.11.2011 12:49

El ChupaNibre

Re: Není to parlamentem.

Ze své krátké učitelské zkušenosti (naštěstí pouze s dospělými) mohou s klidným srdcem říct, že systém školy hrou se hodí POUZE pro lidi, kteří mají o dané učivo opravdu zájem a vyučovací hodiny berou pouze jako motivaci k dalšímu samostatnému studiu. V opačném případě je nutný nekompromisní dril, dril, dril a v případě nevychovaných (nedejbože cikánských) spratků rákoska, rákoska, rákoska.

+1/0
17.11.2011 13:12

Christopher2011

Re: Není to parlamentem.

Přesně, bez drilu není učení. Hra je pouze vhodný doplněk.

+2/0
17.11.2011 14:46

Psí zadek

Re: Není to parlamentem.

Na tom něco je.

0/0
17.11.2011 23:29

mahdi

Re: Není to parlamentem.

Již Komenský říkal, že ke studiu je třeba lep ocelová a zadek olověný.

0/0
17.11.2011 21:27

felia

Re: Není to parlamentem.

Tak to co píše VyMeTaky ukazuje, jak málo se dokázal autor vzdělávat, jak je vůči školství a kantorům zapšklý. Proti komunistům mám jenom výhrady. Až na výjimku. Kantoři byli tehdy mnohem náročnější. Komunistům se nepodařilo zničit kontinuitu se vzděláváním v prvorebublikovém období. K tomu došlo až dnes. Znám hodně lidí, kteří udělali pajdák a učili jen pár let, dnes podnikají. Hloupých lidí je mezi kantory stejné procento jako mezi doktory a jinými vysokoškoláky. Toto procento pochopitelně narůstá v závislosti na tom, s jakou nechutí se dnes vzdělávají naši potomci.

0/0
17.11.2011 13:04

VyMeTaky

Re: Není to parlamentem.

Jste schopna s vaším mozkem pochopit, že ta kontinuita je zničena ne dneškem, ale generační obměnou?

0/0
23.11.2011 11:09



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.