Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pakoss

Milá slečno nebo paní.......

jak píšete máte svoji víru. Tu vám se srdce přeji a žijte v ní dle svého, přeji vám jen vše dobré.

Nicméně:

Nejste-li katoličkou, a z článku nepřímo vyplývá, že nejste, pak prosím neřešte věci katolíků !:-)

0/0
20.2.2012 13:24

Saltos Alim

Doopravdy

Není nadto držet se myšlenek jisté Lenky Procházkové, a nevidět a nečíst názory opačné v rámci aspoň náznaku objektivity. Protože církev římsko-katolická je zastoupená vlastně v celém světě, pak všechny ty země a státy by v podstatě měly patřít Vatikánu?  A tak by bylo dobré vidět jak naši zastánci spravedlnosti hlídají cesty a hraniční přechody aby zabránili papežovi přijít vybírat kasičky z našich kostelů třeba v České Dršťkové v rámci práva a bohatnutí Vatikánu. Neváhejte. 8-o

+1/0
19.2.2012 17:30

emeritni samec

Nikdo zatím nenapsal o co tu jde.

Já nemám nic proti vrácení majetku ale je teba si uvědomit kde žijeme.Vždyť jsme v tunelákově.Coak jsme národ tupců kteří se nechávají do nekonečna okrádat.Vrátí li se majetek konkrétnídiecezi a ta bude na pozemcích hospodařit a najme si zprávce,dá mísím lidem práci a bude tady platit daně je to v přádku.Ale jsme v Česku to znamená že už vznikají firmy zaregistrované na Panenských ostrovech které majetek od církví koupí akdo je bude hledat na adrese uvedené v rejstříku je nenajde a jejich vlastíky také.Akcie jsou anonymí a P O vlstnky nezveejňují.Kdo by chtěl hledat kam církevní mliardy po letech zmizely tak se nedohledá.Církve a politci se prostě šábli neboli co není ukradeno se musí ukrást.

+1/0
19.2.2012 17:05

petrph

zděšení je samozřejmě zbytečné

I přes "objevení pochybností", i přes ohlas, i přes protesty opozice i veřejnosti, vládní koalice má svou početní převahu v parlamentu, čili církevní restituce schválí stejně bezpečně jako důchodovou reformu, penzijní reformu,a podobně. Papež se nemusel ani snažit..

0/0
19.2.2012 16:35

31pryc

Re: zděšení je samozřejmě zbytečné

Ano, tady jste ještě nepřispěl svou troškou do mlýna.

Protesty veřejnosti - víte, co mi to připomnělo? Když do Jihlavy ve dnech 12. až 14. 7. 1951 přicházely "prádelní koše" rezolucí veřejnosti. Znáte výsledek? (pravda, byl dán předem, nezávisle na "protestech veřejnosti") 7 POPRAVENÝCH, 2 TRESTY DOŽIVOTÍ, 5 TRESTŮ ŽALÁŘE  v celkové výši 110 let!!!

Protesty veřejnosti mnohdy vůbec nereflektují skutečný stav věci. Děkuji za pochopení.

+1/0
19.2.2012 16:58

petrph

Re: zděšení je samozřejmě zbytečné

Což o to, já když sleduji projevy a vysvětlení dnešních politiků, třeba pana Drábka o tom,   problémy neexistují, bubliny jsou mediálně zvětšovány a jinak už je vše na 99,9% splněno, tak si taky nemohou odpustit vzpomínky na projevy komunistických papalášů na  sklonku komunistické éry. Když ještě přidám další kontroverní rozhodnutí našich státních zástupců, i soudů, tak mám taky dojem že se do té neblahé doby spíše vracíme..

Ale právě proto by bylo hloupé tvrdit že negativní mínění veřejnosti neexistuji, a že všichni uvědomělí občané plně podporují názory a závěry své koaliční vlády...když už jde třeba o 60 miliard které bude nutno vybrat navíc na daních..

+1/0
19.2.2012 17:41

Martin Kavka

Jsem věřící, ale také znám dějiny římskokatolické církve

Nepochopil jsem Vaší větu. A dějiny církve neznáte, jinak byste věděla jakým způsobem byl církvím majetek sebrán. A církvi jako takové se skutečně nic nevrací. O majetky budou žádat konkrétní farní společenství, církevní spolky, diecéze apod.

Co se týče volby kardinála, tak prokazujete neznalost. Kardinály máme sice dva, ale to jsme než umřel otec Špidlík měli předtím také. Kardinála Vlka a Špidlíka. Dominik kardinál Duka byl jmenován kardinálem proto,. že je zvykem, aby arcibiskup byl i kardinálem, ale hlavně proto, že kardinál Vlk, kvůli svému věku už nemůže volit papeže,

+2/0
19.2.2012 16:21

morre

tak

TAK jim nic nevracejme,at můžem pokračovat v tom bahně,započatém již zednářem masarykem a židobolševikem benešem..a bude klidRv

+1/0
19.2.2012 16:15

SID09

Re: tak

To té holce nemůžete tak natvrdo říct ! Musíte používat jemnější výrazivo, nebo budete roznesen na kopytech co si myslí myslí, že co bylo ukradeno, má patřit i nadále zloději.

Ona si chuderka myslí, že naše dějiny zná - inu novinářka.

;-D!!!!;-D

+3/0
19.2.2012 16:59

Vlad IV

Re: tak

Beneš byl zednář,odpadlík od Církve sv., hnusná kreatura a zrádce snad všeho,co vyznával i on sám!

Židem však nebyl.....

Titul ,,šábesgoj,, by mu dle mého seděl mnohem lépe!

0/0
19.2.2012 21:20

Stará kára

Jak "byl jmenován tak rychle"? Co to je rychle?

Kardinál Tomášek byl jmenován nejdříve kardinálem (1976), pak teprve arcibiskupem pražským (na konci 1977). Kardinál Vlk byl jmenován byl - pravda - jmenován až po třech až po třech letech od získání pražského acibiskupství, ale to také nejsou "věky".   Dominik Duka byl jmenován kardinálem po dvou letech od převzetí arcibiskuství. To je rychle?

Poznámka není ani  tak pro poučení, jako pro dokladování podjatosti autorky.

+2/0
19.2.2012 15:50

Johny__S

Tisíckrát omílané

téma církevních restitucí. Autorka neřekla nic nového, zopakovala pár nesmyslů, přidala si vlastní (když propojila jmenování Duky kardinálem s restitucemi) a ještě to opatřila podivným stylem s výrazy jako "občanům neuchází". Nevím, zda v tom byl záměr, aby byl text "zajímavější", ale upozorňuji autorku, že ujít mohou leda tak větry.

+2/0
19.2.2012 14:47

maryša vavrova

Re: Tisíckrát omílané

autorka chtěla omílat, aby se to nezametlo pod koberec

+1/0
19.2.2012 16:15

Ježikača

karma

- naprosto přesný odhad i analýza.

+2/0
19.2.2012 14:12

Vanguard

Re: karma

Snůška nesmyslných blábolů a předsudků.

+2/0
19.2.2012 15:28

Ježikača

Re: karma

konkretizujte prosím

0/0
19.2.2012 16:01

31pryc

Re: karma

V tomto případě jest blábolem celý článek.

Kupříkladu vývod o putování majetku do Vatikánu, protože církev je římskokatolická, je, řekněme slušně, vývodem mozku nechápavého (nehodlám tvrdit, že mozku chorého). Předně ŘKC není jedinou, které se církevní restituce týkají (kupříkladu u Církve československé husitské si úspěšně dovoluji pochybovat, že by z tohoto balíku viděl Vatikán byť jen jeden haléř), krom toho, vrací se konkrétním farnostem, konkrétním kongregacím, řádům, snad i spolkům. Tedy vrací se to nikoli papežovi (jak se nás již od roku 1948 snaží komunisti přesvědčit, že církev = Vatikán = papež = zlo), ale vrací se to konkrétním společenstvím.

Předložte naopak vy jeden relevantní důkaz pro tvrzení autorky, když jí tolik obhajujete.

+3/0
19.2.2012 16:45

Ježikača

Re: karma

pokud by byla pravda, co říkáte, z čeho je církev provozována (Vatikán je náročný na údržbu, ale chudý na trvale žijící obyvatelstvo, které - jak kdosi tvrdí - platí farnost. a z čeho financuje nevýnosné farnosti? církev funguje jako stát mimo státy se správním centrem do kterého se finance sbíhají a které rozhoduje, jak s nimi bude naloženo. že se nedá odvézt církevní majetek? není to nutné. jako jeho majitel si mohu vzít např. půjčku a s tou nakládat. a že není jasné, co je církevní majetek a co ne, že se nejedná o komunistická rozhodnutí, ale i o rozhodnutí I. republiky, to je také pravda. nebyla bych tak striktní na vašem místě.

+1/0
19.2.2012 16:54

31pryc

Re: karma

Můžete mi k Vašemu příspěvku poskytnout český překlad? 8-o

+1/0
19.2.2012 17:00

Ježikača

Re: karma

http://psjc.ujc.cas.cz/, pomožte si sám

+1/0
19.2.2012 17:20

+R/-W

Souhlas.

Veci spolu souvisi. Prirozene i rizene.

Nenechte se odradit ani hlouposti ani za gros koupenymi nenavistnymi projevy.

Vira je opravdu o necem jinem.

+1/0
19.2.2012 13:59

jendazmoravy

Tohle není o víře

Toto je o závisti a nenávisti.

+3/0
19.2.2012 14:04

jendazmoravy

Goebbels by měl radost!

Kolik lidí je ochotných opakovat propagandistické žvásty. Nevážená redaktorko, nepotřebujete se taky jen zveřejnit jako funkcionářská dcerka spisovatelka?

+2/0
19.2.2012 13:46

Ježikača

Re: Goebbels by měl radost!

váš projev je skutečně nenávistný, jestli závistivý, posuzovat nechci

+2/0
19.2.2012 14:14

jendazmoravy

Tak to zkusme zesumarizovat

Autorka blogu vytvořila ve své hlavě spojení restitucí a jmenování Duiky kardinálem. A vzhledem ke svému vztahu k církvi tak zplodila článek plný hloupostí. Pokud tedy upozorním na to, že ona opakuje stokrát vyvrácené nesmysly, jak bych to podle Vás měl udělat?

+3/0
19.2.2012 14:21

Ježikača

Re: Tak to zkusme zesumarizovat

slušně. a představte si, že nejsem přesvědčena, že někdo tvrzení, které vy nazýváte nesmysly, vyvrátil. skutečně si myslím, že jde o součást boje o majetek, kde je vlastník přinejmenším sporný

+1/0
19.2.2012 14:28

Johny__S

Re: Tak to zkusme zesumarizovat

Není. Ten majetek patřil církvi a komunistický stát ho převzal do správy. To konstatovala již v roce 1954 "komunistická" generální prokuratora.

+1/0
19.2.2012 14:44

Ježikača

Re: Tak to zkusme zesumarizovat

a církevní majetky konfiskované po vzniku Československa, leč nepřebrané fakticky do správy?

+1/0
19.2.2012 16:00

Ježikača

Re: Tak to zkusme zesumarizovat

a katedrála?

+1/0
19.2.2012 16:01

Martin Kavka

Re: Tak to zkusme zesumarizovat

Co máte s katedrálou? Navíc, ta Církvi nikdy nebyla odebrána, jejím majitelem je pořád Kapitula. Tam je problém jinde. Jinak na co Vám bude katedrála. Jste snad věřící?

0/0
19.2.2012 17:22

Ježikača

Re: Tak to zkusme zesumarizovat

přečtěte si to pořádně.

0/0
19.2.2012 17:24

Martin Kavka

Re: Tak to zkusme zesumarizovat

No, já jsem si to přečet a vy?

0/0
19.2.2012 17:31

Ježikača

Re: Tak to zkusme zesumarizovat

např. u Mahlera

0/0
19.2.2012 17:41

Obyčejný člobrda

Tak mladá, a tak zapšklá

Kardinála slavit nemusíme. Pokud ho chtějí ale slavit věřící, vůbec mi to nevadí. Ty nesmysly o transportu českých klášterů, polí a lesů do Vatikánu jste si ovšem mohla odpustit. Ony mi totiž dneska také nepatří, takže kdo bude napsán na jejich listů vlastnictví, je mi celkem jedno.

+4/0
19.2.2012 13:26

Ježikača

Re: Tak mladá, a tak zapšklá

z majetku církve katolické nejdou zisky na území státu, kde majetek leží. daně jak kde. proto záleží na tom přesně určit, co jí patří a co jen užívá

+1/0
19.2.2012 14:16

Martin Kavka

Re: Tak mladá, a tak zapšklá

A kam ty zisky jdou? Jdou farním společenstvím hlavně. Protože se jedná nejvíce o majetek far

0/0
19.2.2012 16:24

Ježikača

Re: Tak mladá, a tak zapšklá

takže vy si myslíte že církev nefunguje jako stát mimo státní hranice? že neshromažďuje z nižších správních celků peníze v centru a pak s nimi hospodaří? pak tato debata nemá smysl

+1/0
19.2.2012 16:29

Martin Kavka

Re: Tak mladá, a tak zapšklá

Promiňte. Peníze z hospodaření jdou v první řadě těm, komu ty nemovitosti patří. To jest farním společenství, řeholním řádům apod, které pak z toho financují školy, charity, hospice  a jiné. A jestli máte na mysli příspěvek do Vatikánu, tak ten platí církev už teď z toho co se vybere při mších a tyto peníze pak slouží k financování humanitácních projektů , například v Asii a nebo Africe a misie

0/0
19.2.2012 16:46

Ježikača

Re: Tak mladá, a tak zapšklá

to nevychází. řády, školy a charity jsou velmi náročné na peníze a ne všechny jsou ve velkých městech s dostatkem věřících. funguje tu správa majetku jako u státu, nebo velkého podniku. peníze se přesouvají z bohatých míst k chudým. a zde jsou dva aspekty k zamyšlení. 1. kolik církevního majetku skutečně existuje? proč si myslíte, že ocenit památky a vzit si na ně úvěr je nemožné?

+1/0
19.2.2012 16:58

Martin Kavka

Re: Tak mladá, a tak zapšklá

Kolik církevního majetku existuje? Stačí zajít třeba u nás ve Valmezu na katastrální úřad a dozvíte se co vše třeba Valmezskému děkanátu patří. Ten majetek je pouze blokován, proto s ním církve nemohou nakládat.

Nevim co myslíte tím, že jsou řády, charita a školy náročné na údržbu. To s tím nemá nic společného. A kdyby jste si přečetla co řekl kardinál Duka, tak jednou z věcí je, že by mohli jít nahoru platy například pečovatelů v Charitách a hospicích. Kde dnes pečovatelé pracují za plat kolem 11 tisíc hrubého.

A proč by si společenství měla brát úvěry na památky a z čeho by ty úvěry asi bez možnosti hospodaření platila?

0/0
19.2.2012 17:11

Ježikača

Re: Tak mladá, a tak zapšklá

pokud je nějaký majetek blokován, jsou pochybnosti, je-li s ním nakládáno podle zákona. každý, kdo někdy provozoval školu ví, jak je to finančně náročné a platy jsou to poslední. úvěry (na cokoli) je možno si vzít, pokud ručítě nemovitým majetkem (památkami)

+1/0
19.2.2012 17:23

31pryc

Re: Tak mladá, a tak zapšklá

Obávám se, Ježikačo, že praktikující věřící budou mít přeci jen přesnější přehled o fungování církví, jejím hierarchickém uspořádání i toku peněz, než člověk, který toto čerpá z pouček Marxismu-leninismu, z Aloise Jiráska, z projevů páně Ratha, Grebeníčka, Sobotky a dalších levicových géniů této země, jejichž jediným důvodem pro nesouhlas s činností současné vlády není nic jiného, než to, že chtějí být u korýtek a chrochtat a mlaskat oni sami. Pokud jim věříte z toho titulu, že dělají pro lidi, pak vězte, že pro lidi dělají velký prd a kdyby byli u moci, budou škrtit taky - asi trochu jinak, ale nepochybujte, že stejně tvrdě a brutálně, jako současná vláda. Ale abych se vrátil k tématu článku - jste schopná a ochotná mi tedy říci, jak podle Vás funguje to shromažďování peněz?

0/0
19.2.2012 16:52

Ježikača

Re: Tak mladá, a tak zapšklá

vidím, že si podle vás musím doplnit vzdělání. netušila jsem, že máte takové autority. :-) tedy že vám stojí za to číst. a bavíme se o výnosech (zisku, daních) z majetku. vy tedy tvrdíte, že vše, co tento majetek vynese zůstane na místě a že odnikud žádné další peníze nepřicházejí?

+1/0
19.2.2012 17:18

31pryc

Ano, přesun majetku do Vatikánu

Já si už velice plasticky představuji, jak se na Svatopeterské náměstí sjíždí řada kamiónů a přiváží tam první z kusů vrácených lesů. A Svatý Otec to sleduje z balkonu a mne si ruce a říká si: "To jsme zase zbohatli" ....

Ono je to přeci jen trochu jinak, milá kolegyně blogerko, to, co se bude vracet, to nepůjde žádnému Vatikánu, jak se již od roku 1948 tady s úspěchem traduje, že Církev = Vatikán = Zlo, ale bude navrácen kongregacím, řádům, farnostem, které s tím budou muset hospodařit a budou z toho muset uspokojovat potřeby společenství. Krom toho se nevrací pouze ŘKC, ale vrací se ještě dalším 16-ti církvím. Pravda, ŘKC nejvíce, protože jí toho také nejvíce bylo ukradeno.

A jestli vy smutníte, že byl jmenován Domink Duka kardinálem je Vaše věc. Pokud se někdo zamýšlel nad "rychlostí" jmenování, opomněl fakt, že kupř. František kardinál Tomášek byl jmenován kardinálem dokonce 7 měsíců před oficiálním jmenováním arcibiskupem pražským ...

+3/0
19.2.2012 12:59

Dodo.01

Re: Ano, přesun majetku do Vatikánu

Vaše představa je sice úsměvná, méně úsměvný je bohužel fakt že církevní restituce je neprůhledná a je bohužel již českým folklórem, že se někde něco odkloní převede atd. Osobně jsem pro to aby se zatím převedly církvím majetky přímo spojené s jejich činností tj. chrámy, kostely, kaple atd. Co se týče pozemků a nemovitostí vypracovat seznam co opravdu církvím patří a co ne. Jen ať se ovečky složí na provoz svého kostela a svého pastýře. Nevidím jediný důvod proč to platit z veřejných financí.

+3/0
19.2.2012 13:21

jendazmoravy

K těm pozemkům

No vidíte, a právě ten restituční zákon ukládá, že si ty církve ten seznam vytvoří, a potom státní úředníci posoudí, zda to odpovídá zákonu nebo ne. A vzhledem k tomu, že je tam dost paragrafů, co se vydávat nemá, tak jde o odškodnění. A tady je otázka, co je lepší? Jestli ohodnocovat "kus po kuse", nebo dát paušál. Já nedokážu říct, co je pro stát výhodnější, ale kolik jste ochotný-á vsadit na to, že ohodnocování kus po kuse by vedlo k menší zátěži státu?

A ke kostelům - pamatujete si na ten poprask kolem pražské katedrály? Jak všichni začali vyřvávat, jeden židobolševik dostal v televizi dost prostoru ke kecům, a to vše jen proto, aby se ukázalo, že v právním státě může rozhodnutí úředníka z r. 1954 změnit právní vlastnické vztahy!

+1/0
19.2.2012 14:03

Ježikača

Re: K těm pozemkům

to se pletete. dohledejte si, jaký status dal katedrále Karel iV.

+1/0
19.2.2012 14:18

jendazmoravy

Víte vůbec, co píšete?

Děkuji za nahrávku. Karel IV. dal katedrálu sobě samé - to není nic neobvyklého. prostě proto, aby nepatřila biskupovi, tak ji dal kapitule. A právě té kapitule to vlastnictví nikdy nebylo zrušeno - až do rozhodnutí "zmahlerovaného" soudu, který vymyslel právní "perličku", že nařízení náměstka ministra má vyvlastňovací pravomoc.

+2/0
19.2.2012 18:36

Ježikača

Re: Víte vůbec, co píšete?

sobě samé nerovná se církvi. to znamená, že je ta stavba svobodná. jinak si neumím představit, že by tam ukrýval korunovační klenoty

0/0
19.2.2012 20:47

Vlad IV

Re: Víte vůbec, co píšete?

Jak jste na to přišla,prosím? 8-o

0/0
19.2.2012 20:52



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.