Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jo - abych, nikoli aby jsem. také chybky v interpunkci. Pěkný den.

1 2
možnosti
Foto

U nás v Říčanech je každou neděli kostel nacpaný... a církev, to nejsou jen preláti a dominikáni (také jsem se u Jiljího s jedním pěkně porafala, jakož i s několika několika venkovskými faráři - jeden oplakával komunismus, druhý nabádal k podpisu petice proti homosexuálním svatbám - ne že bych s nimi tedy souhlasila, ale svoboda je svoboda).

Církev, to jsou všichni lidé, kteří se k ní hlásí - tedy i já. Proto také v diskusích reaguji na články, adresované katolické církvi.

Učím literaturu a mnohokrát jsem měla něco jako krizi víry - jenomže ti nejlepší z mých milovaných spisovatelů byli katolíci - Erben, Borovský, Durych, Čep, Schulz, Škvorecký, Claudel, Mauriac, Tolkien. I Bulgakov nakonec nechal Wolanda, aby se podřídil vyšší moci, Goethe poslal Fausta do nebe a Shakespeare otevřel cestu baroku.

Tak úroč bych se na stará kolena stávala ateistkou - příliš nepohodlné učení.

5 3
možnosti
BM

Víra je dobrá, ale musíte však věřit v sama sebe, bůh ještě nikomu nepomohl.

Hezký den

5 2
možnosti
JC

Mýlíte se.

Mně Bůh pomohl mnohokrát.

3 0
možnosti
BM

Bůh je pouze jeden. Takže to Vaše toulaní se od církve k církvi se mi zdá poněkud absurdní... Víra je dar, tu nejde si vzít u nějaké církve. Ty slouží pouze ke zprostředkování vztahu k Bohu, který si musí vytvořit každý sám.

7 2
možnosti
MD

Trochu historicky nahled na cloveka jako takoveho. A na Boha taktez.

1 0
možnosti
JK

J25o44s35e35f 48K12r26u36m

3. 1. 2014 12:37

ahoj, pěkně napsaný. souhlasím s tím, že církevní špičky v čr nic moc, a že mamon je jejich "světa pán" :-) (parafráze na mladýho Kocába). nesouhlasím, že češi jsou zvlášť ateističtí - to se bere s ohledem na církevní příslušnost. tady lidi věřej v kdejaký bohy ... no a potom už v kdeco :-)

jo a víš, že katolíci na některejch místech už zase zaváděli aj odpustky? :-)

5 3
možnosti
BT

tak si nějaký kupte  když tomu věříte ;-D

3 3
možnosti
LJ

Několikrát jsem se setkal s lidmi, kteří měli spoustu výtek proti lékařům a zdravotnickým zařízením. Na každém něco našli, co je odpuzovalo a co nesnášeli. Například to, že všude chtěli peníze. Tak se rozhodli, že k žádným lékařům nebudou chodit, v případě potřeby využijí služeb nějakého léčitele. Vyslechl jsem je, uvažoval jsem, jestli jim mám vysvětlit, že jejich řešení nepovažuji za moudré, ale vida jejich rozhorlení proti doktorům, usoudil jsem, že to nemá cena. Tady mám podobný pocit.

7 3
možnosti
PK

Paní Kučerová, a nebude ten problém spíš ve Vás?

8 4
možnosti
MD

Rad tu padlo uz dost, tak jedna navic se uz ztrati. A snad nebude nosenim drivi do lesa. Zkuste navstivit nejake otevrenejsi spolecenstvi, trebas nejaky sbor bratrske jednoty baptistu. Z vaseho slov by vam neco podobneho mohlo byt nejblize.

3 2
možnosti
JK

J63o19s61e77f 13K49r97u71m

3. 1. 2014 12:39

dobrá rada. ono to nakonec hodně závisí na tom kterým společenství - jaký tam jsou lidi, když se chce člověk organizovat :-)

0 0
možnosti
BT

nevím ale základem vstupu někoho do církve by snad mělo být to že člověk věří v Boha, církev je sdružení lidí v Boha věřících,  není to škola která vás víru naučí, to nejde

chtěl bych se tedy zeptat, věříte v Boha?

8 2
možnosti
PK

Musim jeste pridat, ze komunistum stacilo vymyvat mozky po ctyricet let a jeste dnes tomu mnoho lidi veri. Nelze se tedy divit, ze po mnoha tisic let vira v neznamo pretrvava. Jak se rika tonouci se stebla travy chyta.

2 3
možnosti
  • Počet článků 75
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3319x
nezávislá reportérka a cestovatelka

Seznam rubrik