Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

neofyt

Dát jim práci?

Řešení problému je dát jim práci? Už jsem si myslel, že autorka má přehled, ale zase sklouzla do stále omílané mystifikace. Skutečně si myslíte, že když dám práci člověku, který si ani neumí uklidit před vlastním domem (neby ani v bytě), že bude pracovat tak jak potřebuji? Znám mnoho romů, kteří pracují protože si práce váží. Někteří (a v těch ghetech je jich cětzšina) tu práci ani nechtějí, tak o jaké práci to mluvíte? jen kdyby někdo z nich udělal nějakou úklidovou firmu, hned by  radnice  jistě jejich služby objednala

Řešení je jen jedno. Přitvrdit. I Dalibora naučila nouze housti. Oni musí pochopit, že když se mluví o práci, mluví se o odpovědnosti a makačce.Pokud by je čekala nuzota pod mostem, začali by určitě přemýšlet i o té makačce a odpovědnosti. jenže takto jim to vyhovuje - státe plať a pitomí novináři a politici (Uhl,Stehlíková,Kocáb,Motejl)  je jen podporují a situaci vyhrocují. 

0/0
2.3.2009 16:08

čhavo

Vietnamci vers. Romové

[>-]Na rozdíl od nich, my jsme se zde narodili a Česko jen i naší vlastí . K těm pracovitým Vietnamcům : Přijďte do Janova, uvidíte jak se tady poctivě podniká ! Prodávaj pašovaný cigára z Ukrajiny, pančovaný chlast , který ve s vých ilegal. stačírnách stáčej. Jejich šunty se již nedaj kupovat, ale jsou pro vás dobrý, že jo ?! Normální podnikatel nemá tak narvaný krámy jako oni. Co si myslíte, proč ? Maj love a ty nesmrděj nikomu !! Autorce článku dávám karmu za odvahu a zájem něco řešit. Díky . /JHD/ .

0/0
17.1.2009 16:17

Antek

Romové

Vrchol absurdity-bezdětný Rom studující dálkově na soukromé škole...

0/0
16.1.2009 16:51

vver440 re-powering

jakejto romskej problém?

my  je snad nutíme krást, dělat bordel, nemakat a tak? se podívejte do krimu, dyk je to tam jak v indii. se podívejte do chánova, do janova, do vetřní. a že bysme upírali romům právo na práci-to bych se divil

0/0
16.1.2009 14:36

čhavo

Ok.

R^paní Kučerová. Většinou máte pravdu, souhlasím s vámi, až na toho Čunka,byť nevyhnal vset.lidi pod most .Ho nemusím, ať jde někam.

Jinak dobrý, přeji hodně zdravíčka a štěstíčka. JHD.

0/0
15.1.2009 10:38

Vikina

Článek se mi moc líbí,

na rozdíl od mnohých novinářů to máte v hlavě daleko víc srovnané. Divím se těm podivným reakcím; jako obvykle se zde blábolí od věci. Jen se divím, že jsem sem už dávno nepřispěl, s článkem jsem souhlasil hned po přečtení (že by mě někdo smazal??)

0/0
15.1.2009 2:16

wrangler

...

Pí Kučerová, už máte chlapa? Zdá se že ne, a proto si rychle nějakého sežeňte, pak vám už nezbude čas na psaní podobných slátanin!!:-©:-©:-©

0/0
14.1.2009 15:56

FoDa

Bože to je zase blábol :-(

Náš naprosto zásadní problém je soužití s Romy? Snad naopak, je to jejich problém, který úmyslně a výhodně neřeší přes naši snahu už pěkných pár desítek let.

Pod most, jak píšete, radnice opravdu nikdy žádné Romy nevyžene, to hrozí opravdu jenom nám, pokud se nečekaně octneme v nějaké těžké životní situaci. Kolik jste už viděla romských bezdmovců ?

Ale ještě že jste nás uklidnila, že Džamila je hodná holka, to jsem si opravdu oddechl ;-D:-©

0/0
13.1.2009 0:10

skretik

Re: Bože to je zase blábol :-(

Můžete to otáčet jak chcete, nic to nezmění na tom že je to (i) náš problém. Ty dávky jdou totiž z peněz co odvádíme, přičemž ačkoli populace v ČR víceméně stagnuje (stejně jako ve zbytku evropy), procentuální podíl romů ve společnosti roste. Tudíž dokud bude mezi Romy taková nezaměstnanost jako je nyní, pak bude muset také růst celkový objem financí připadající na jejich dávky což logicky znamená že všichni pracující budou muset odvádět čím dál víc.

0/0
14.1.2009 14:55

Virus2

Re: Bože to je zase blábol :-(

Cikánští bezdomovci prakticky neexistují z jednoduchého důvodu. Pokud rodinu někde vyhodí z bytu, širší příbuzenstvo se takové rodiny ujme... Pak je jich 10 v jedné místnosti, u Čechů nemyslitelné, že.

Až je příbuzenské klany nezvládnou absorbovat, pak nastane mazec:-/

0/0
15.1.2009 8:29

SocPredator

LOL

Takovej ROM to je skoro ideální pracovní síla. Vytrvalý, silný, dobře snáší povětrnostní vlivy a většinou má doma i dost dětí, které by měl živit. Přesto jich u nás pracuje poskrovnu, kde je sakra chyba? No my jim dáváme peníze i bez práce - aha, a víte, že to se jim ani moc nedivím, že chodí v kabátu a la Matrix a s golfovou holí :-)

0/0
12.1.2009 12:54

hotkey

romove

Pokud se nechteji prizpusobit, at tahnou zpatky do Indie, sam mam svych starosti dost, jeste abych vydrzoval takove, kterym se nechce makat! Kdyz pracuje, je mi jednou jestli je bily, cerny, rom, ukrajinec, ale kdyz nemaka a jen natahuje ruku, mam chut na nej plivnout!;-€

0/0
12.1.2009 10:47

Kruton

Co je pro Romy dobré?

Mělo by se rozlišovat mezi tím, co je pro Romy dobré a co chtějí a je pro ně výhodné. Dobré pro ně je to, aby se naučili oni nebo jejich další generace pracovat  a žít jako většinová populace. Rozdávání bytů, zvláštní sociální dávky, oddlužování, jakákoli pozitivní (?)diskriminace a speciální přístupy. Např. zmiňovaná vietnamská populace žádné podobné zvýhodnění nepotřebuje a přesto je schopná se prosadit a najít své místo ve společnosti. Jaké dítě bude schopnější? To které neustále zvýhodňujeme a pečujeme o něj až do dospělosti jako o batole, anebo dítě které učíme samostatnosti a opovědnosti kladením přiměřeně náročných  úkolů?

0/0
12.1.2009 10:32

JakToDe

Re: Co je pro Romy dobré?

jj to určitě, hlavně když Vietnamci škemrají u vlády, aby jim pomohla ze situace kdy přišli o práci a nedostávají výplatu. Jeden za 18 druhý bez ...

0/0
12.1.2009 10:52

šumák

To je bomba!

Jen ať dají místo Džamily Kocába ten nemůže kikánům přijít na jméno!Nebo že by pro peníze plynoucí z ministerské funkce změnil názory?Kdo ví!

0/0
12.1.2009 10:26

Muf Puf

Tak

To jste si pěkně naběhla s tím článkem,že?Měla byste ty reakce v diskuzi poslat Džamile, Uhlovi a dalším multi-kulti,kteří šíří bludy o nutnosti pomáhat cikánům.To proto, aby viděli, jaký názor na jejichčinnost(protože o páci se nedá hovořit) mají normální obyvatelé tohoto státu.Ostatním menšinám v tomto státě se taky nijak nenadržuje a nejsou s nima ani zlomkové problémy jako s cikány.

0/0
12.1.2009 10:19

standa666

cikani pracovat nechteji maji to v genech

kolik je ve vasem meste vietnamskych restauraci, vecerek a obchudku? a kolik cikanskych? muze mi tuhle zahadu autorka clanku vysvetlit?

0/0
12.1.2009 9:22

Hucul

Re: cikani pracovat nechteji maji to v genech

To je fakt, nikdy jsem nebyla v cikanske restauraci. Zajimalo by mne, co by se tam asi jedlo! Jednou jsem byla na koncertu tradicni cikanske zpevacky, to byla parada, ale jejich kuchyni jsem jeste nikdy nemela moznost vyzkouset a urcite v tom nejsem sama. Cim to je? Mozna tim, ze zatim to je vzdycky tak, ze Cesi krmi je?

0/0
12.1.2009 13:48

Virus2

Re: cikani pracovat nechteji maji to v genech

Nevím jestli ještě existuje, ale bývala dobrá cikánská hospoda v Praze Bohnicích (nebo jsou to už možná Čimice?). Vařili tam normální českou kuchyni a večer několikrát v týdnu hrála cikánská kapela. Muzikanti i číšníci Cikáni, jaké národnosti byl kuchař nevím. Příjemné místo na oběd i večeři

0/0
15.1.2009 8:23

Kousavka

To je zase názor

Cpát pořád někomu nějaké podpory. Na co? Vážená dámo, pracovala jsem s Romy, mám kamarády mezi Vietnamci.Na obojích je vidět na první pohled, že nejsou majorita.Romové tu bydlí několik století, Vietnamci přišli kolem r.1970 v rámci socialistické pomoci a pak hlavně po r.1975, po ukončení války s USA.Vietnamci neuměli slovo česky a kolik jich dneska stojí na Úřadu práce? Ani jeden!! Všichni pracují, snaží se, aby jejich děti uměly česky a před pár lety krajskou olympiádu v českém jazyce vyhrál - ano milá dámo, Vietnamka!! Romové se pořád na něco vymlouvají, jednou že neumí jazyk, jednou že jim je zima, pak že zase horko. NIKDY, opakuji NIKDY ale dělat nebudou!! Proč tedy máme ze svých peněz živit flákače? Já chci taky svého poradce na úřadu, já chci taky svou ministryni pro lidská práva, protože moje jsou hrubě pošlapávána. Stát mi totiž bere peníze, které by mohly bý použity jinde, a dává je flákačům! Odstraňme konečně tento rasistický stát a začněme se chovat ke všem občanům stejně!!!

0/0
12.1.2009 9:17

šumák

Re: To je zase názor

BRAVO !!

0/0
12.1.2009 10:28

antek2

Re: To je zase názor

100% sohlasim a semnou dalších min.99% všech normálních občanů této země [>-]

0/0
12.1.2009 11:42

Hucul

Re: To je zase názor

R^R^R^

0/0
12.1.2009 13:49

sebr

Re: To je zase názor

Naprostý souhlas. Bohužel, když vidím praxi vládnoucí garnitury (a je jedno, jestli levé, pravé, nebo středu), která jen mlátí prázdnou slámu a sype do bezedného "romského" kotle naše peníze, tak jsem pro třetí defenstraci!

0/0
14.1.2009 12:04

Virus2

Re: To je zase názor

Daleko větší peníze uvíznou za nehty všemožným úředníkům a zastupitelům na všech úrovních za všemožné zmanipulované a předražené zakázky. Jenže ti nedělají po sídlištích bugr, že? A tak všichni drží hubu. Ti by byli za tohle zralí na defenestraci daleko víc

0/0
15.1.2009 8:39

Virus2

Opravník omylů

Vietnamci na žádné dávky jako cizinci, kteří ani nejsou z EU nárok nemají. Jak prosté. České občanství jich má zatím jen pár.

0/0
15.1.2009 8:32

Muf Puf

Proboha!

8-oVy jste tak strašně hloupá když nevidíte, že cikáni vlastně vůbec žádnou změnu nechtějí!Tomu nepomůžou miliony investic, protože prvořadé je chtít začít sám u sebe.To ale cikánům není po chuti dodržovat pravidla soužití ve společnosti které jsou součástí.Těch několik slušných to dokáže i bez velkého humbuku.Takže jediným řešením je utnout veškeré pumpování peněz do nesmyslných projektů a začít vyžadovat dodržování zákonů pro všechny stejnou měrou.No a potom teprve se cikáni buď přispůsobí nebo půjdou o dům dál.Jakékoliv jejich zvíhodňování ale situaci nevyřeší, ale naopak ji bude stále zhoršovat i přes snahy a zásahy všech ministrů a jakýchsi zmocněnců.

0/0
12.1.2009 9:06

Virus2

Re: Proboha!

Oni nemají KAM jít. Mají české občanství. Jak by se Vám líbilo, kdyby Vám někdo začal říkat, že máte jít jinam?

0/0
15.1.2009 8:35

retkini

Re: Proboha!

mně nikdo nikam posílat nebude, protože chodím do práce. Nikdy jsem nezažil , aby k nám na OÚ přišel cikán a žádal alespoň o brigádu, protože nemůže sehnat práci. NIKDY

0/0
15.1.2009 11:08

Virus2

Re: Proboha!

Jste si tím tak jistý, že někdo časem nebude žádat v lepším případě Váš odsun, v horším rovnou zplynování? Třeba se náckům nebudete líbit ani jako pracující. Oni jsou schopni útočit nejen na Cikány, že?

0/0
15.1.2009 19:52

loginname_

Džamila byla na odstřel

už jen za ten nápad zákazu fyzických trestů ;-D

0/0
12.1.2009 8:54

antek2

Vážená

Paní Kučerová nechci vás urážet ,ale zdá se mi že to máte v hlavě pomotané.Asi jste nikdy nebydlela ve čtvrti kde bydlí cikáni,protože kdyby jo tak by jste nemohla napsat takovou blbost

0/0
12.1.2009 8:49

inzinierbula

Každý je svého štěstí strůjcem,

říká staré pořekadlo. Tak i romové, cikáni, cigáni, cigoši a všichni jim podobní. Nechápu, proč se má o ně někdo pořád starat a c os tím má společného nějaký ministrt. O mě se taky nikdo nestaral a nestará. Stát akorát natahuje svoji nezažranou ruku, aby mohl pak štědře rozdávat takovým "chudákům romům". To bychom pak my, notoričtí platiči daní a ostatních vyděračských poplatků, mohli na státu požadovat, aby nám  zřídil ministerstvo na ochranu před jím samým!

0/0
12.1.2009 8:29

good_luck!

Vážená paní

pokud cikánům říkáte romové, nevím, proč mne nazýváte Gadžem! Kde jsou má lidská práva?;-€

0/0
12.1.2009 8:09

fran49

Určitě

by se mi líbilo být taky placený z daní nás všech za rekonstrukci svého bydlení ačkoliv nejsem členem žádné minority.

0/0
12.1.2009 8:07

VC_48

Paní

vy jste tak krásně naivní ;-)

0/0
12.1.2009 0:06

Muf Puf

Re: Paní

Spíše hloupě naivní.:-/

0/0
12.1.2009 8:46

m. l.

K té Stehlíkové

Může být hodná holka, dokonce třeba nejhodnější, ale když je _hloupá_ tak prostě ministra dělat nemá!

0/0
11.1.2009 23:55

jojoba

Probuďte se !

Vrátit Romy do společnosti znamená dát jim práci....... to je přeci ironie - kdo to mohl napsat ?

1-oni chtějí jen svoji společnost a na většinové jen parazitovat    2- jak jim chcete dát práci, když nic neumí a ani o práci nestojí ?  Dyk jim nic nechybí - stačí každý rok ten Chánov znovu zrekonstruovat, vyřvat si vyšší sociální dávky, azbytek si už nakradou sami ...... o co se chcete snažit, aby jsme lezli chytrolínům z EU do pozadí ??!!  Když se tady budou mít čmoudi dobře ( z našich daní ) , tak až na nějaké výlety se nebudou rozlejzat po světě = a vo to GO !!!!   Rovnost zákonů pro všechny , i pro ně !   STOP pozitivní diskriminaci !!

I Slováci to pochopili, jen tady to ty nahoře nepálí Rv[>-];-€

0/0
11.1.2009 22:53

harcer

Kecy kecy kecy

Milá pí.Kučerová z celého článku snad jen jedno "je dát jim práci na stavbě či rekonstrukci vlastního bydlení"Má to ale háček-vrozenou línost- a snahu pěstovanou po mnoho pokolení -krást.Použití biče po dobu jedné generace by je možno naučilo pracovat,s tím ovšem humanisté nikdy souhlasit nebudou.Takže problém tu bude , a nejspíš bude narastat jak to skončí bůh ví ?Pravda ministři mají policii.Ale koho mají obyčejní lidé?Budeme čekat až to skončí jako ve Francii nebo Řecku???

0/0
11.1.2009 22:44

jojoba

Re: Kecy kecy kecy

....sssouhlasss !!!

Navrhuji humanisty a multikulti přesídlit do Chánova nebo Janova - a jak rychle otočí !  Nabídnout i radilům z komisí EU jako studijní pobyt - aby se seznámili s problematikou ..... ale to oni vědí - když se čmoudi budou mít tady dobře, do Bruselu se neodstěhují, aby si nepohoršili - to taky dobře vědí ! RvEU

0/0
11.1.2009 22:57

ant.

...místo ministrů by bylo rozumnější vyměnit romy...

...(chtěl jsem napsat cikány, ale to by cenzor asi nepustil)...8-o:-)

0/0
11.1.2009 22:36

agent

Naprosto nechápu,

proč by se měl někdo starat o nevolníky, které do ČR zatáhly agentůry! Ti sem přišli sami, o své vůli, dobrovolně a pokud je krize připravila o práci, MUSÍ se o sebe postarat sami. Cestou svých zastupitelských úřadů!  A kdo bude řešit ony agentůry, které je sem dotáhly a konec!  Přeci není možné, aby majorita, mající mnohdy také existenční problémy živila tyto lidi. Proč mám poslouchat  šišlavé bláboly jakési cizinky  Iriny z Multikulti  v Českých Budějovicích? Kdo by se babral s námi v cizině?  Nikdo. Hrozí nám, že si zaděláváme na další  problém, který budou platit poctiví blbci! A to nemluvím o dopadu z pohledu nápadu tr. činnosti nebo léčení těchto cizinců GRÁTIS! PROČ? Musí odtud odejít a spekulanti s lidmi musí být likvidováni!

0/0
11.1.2009 17:49

harcer

Re: Naprosto nechápu,

Ja vím že potrestat by se měli podvodníci kteří je sem natahali.Naši lidé také pracují mimo ČR .Už můj děda pracoval v Argentině měl štěstí ,alespoň mu komouši měli co ukrást. Takže plná náhrada od "agentury" obchodníky s lidmi odstřelit.Rv

0/0
11.1.2009 22:59

Kvalich

Ó Džamilo!

Jak někdo může napsat něco tak blbého. Džamila je ostudou lidí a nejen vlády.

0/0
11.1.2009 17:11

u nás v kocourkově

dát práci ..........

někomu kdo pracovat nechce a vlastně ani nemusí .... naivní představa

0/0
11.1.2009 16:59

srbská provincie Kosovo

paní piště česky

" řešení vztahu gadžové-Romové"

Rom se česky řekne cigán

Gandža se česky řekne člověk

správně česky:

"řešení vztahu lidé-ciganí"

0/0
11.1.2009 15:27

klaun Ferdinand

Re: paní piště česky

myslim, že to máš blbě. Rom je podle cikánů člověk a gadža je ten, co vlastní dům.

0/0
11.1.2009 21:12

klaun Ferdinand

Re: paní piště česky

tím pádem označení nerom zní v češtině dost špatně 

0/0
11.1.2009 21:13

celim

Re: paní piště česky

Máte tam chybu, neboť Rom je česky Cikán a Cigán je to slovensky;-)

0/0
11.1.2009 21:38



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.