Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

lomihnát.

18. 11. 2011 12:43
Nevím, kolik psů jste už zakopala.

Ale pokud psa zakopete pořádně, tak nesmrdí.

Určitě smrdí víc živej, zmoklej a zapařenej.

0 0
možnosti

Hufner

18. 11. 2011 10:33
???

...nebyla jsem učitelkou, která čtí oheň - snad dští....:-)

0 0
možnosti

hrbnik

18. 11. 2011 9:17
ono to není tak jednoznačné

Milá paní, myslím, že by neměl učit někdo, kdo neumí žáky zaujmout a neumí si sjednat pořádek. K tomu je potřeba přirozené charisma, pár let zkušeností a pedagogické vzdělání (byť třeba neformální). V řadách našich učitelů jsou bohužel zástupy takových, kteří jsou líní se dále vzdělávat a vrcholem jejich pracovního výkonu je sednout si za katedru a diktovat žákům do sešitů zápis. Takový přístup byl moderní někdy koncem 19. století.

0 0
možnosti

D_L

18. 11. 2011 9:40
Re: ono to není tak jednoznačné

Jééžiš, Vy jste ale chytrej:-) Učil jsem od r. 1985 do r. 1996. Moje krédo bylo "nikoho jsem nikdy nic nenaučil, dal jsem jen možnost se naučit". S autoritou jsem problémy nikdy neměl, ale kolem r. 95 jsem zjistil, že už se prostě skoro nikdo nechce nic učit, je to moc práce a rodiče to stejně nějak zařídí. Tak jsem šel dělat něco smysluplnějšího. Drobným zadostiučiněním mi bylo, když jsem později potkával svoje bývalé studenty vesměs na velmi  neatraktivnějších pozicích, rodiče holt nezařídili:-) Ale radost z toho "Vy jste měl tenkrát pravdu, pane profesore" jsem moc neměl...

0 0
možnosti

PALO1975

18. 11. 2011 9:07
školstvo

Tiež som mal tú česť pobudnúť pár rokov za katedrou. Ale stačilo. Dôvod bol jednoduchý-stále viac papierovania, kopec kvázi reforiem, ktoré nikam neviedli a hlavne si človek uvedomil, že ako asi bude vypadať keď bude starší. Disciplína žiakov je kapitola sama o sebe. Ak má žiak problémy a je vulgárny, rodičia mu vybavia papier od psychológa, o hyperaktivite , ADHD atd....niektorí to aj naozaj majú, ale väčšina to len zneužívala.Ako učiteľ som dostal kópiu s vyjadrením psychológa, kde stálo,že žiak sa vulgárne vyjadruje, a preto "bla=bla=bla" a preto je veľmi nevhodné ak ho vyučujúci napomína pred ostanými spolužiakmi-pôsobí to vraj demotivujúco./podtrhnuté fluorescentnou fixou/=nesmiete ho napomenúť a hodina je niekdev v...všade sa spomínajú len práva žiakov, ale akosi sa zabúda na povinnosti. Doteraz som nemal nejaké veľké problémy s udržaním disciplíny , ale človek je teraz v relatívne najlepšom veku. No zdesila ma predstava ako si budem udržiavať disciplínu, keď budem mať 60 rokov.

0 0
možnosti

xs123

18. 11. 2011 9:02
Čekám, kdy někdo zažaluje střední školu,

že ho středoškolsky nevzdělala. Máme na technice vysokoškolské studenty, a on třeba neumí ani základy matematiky - převést proměnné z jedné strany rovnice na druhou, neznají základní goniometrické funkce, nazpaměť se dřou i jednoduché matematické úpravy rovnic. Obvykle dostanou vyhazov od zkoušky. A časem vyhazov ze školy.

0 0
možnosti

Hell2

17. 11. 2011 22:45
Vyhmátla jste jen něco

A nedivím se, učila jste relaltivně krátce. Devastace školství trvá 20 let. Za tu dobu se děti a jejich rodiče dozvěděli, že není nutné se doma učit. Slovíčka, vzorce a další nutné znalosti mají získat ve škole. Počet hodin, které děti tráví ve škole, zůstal zhruba stejný, ale snížil se počet hodin matematiky, češtiny, přírodopisu a jiných naukových předmětů. Místo těchto předmětů se učí rodinná výchova, výchova k občanství a volbě povolání, sexuální výchova apod. Rodiče přestali mít zájem na tom, aby jejich dítě bylo vzděláno, oni chtějí, aby získalo "papír" při co nejmenší námaze. Netlačí na děti, aby se učily a plnily své povinnosti. A bezmezně je chrání a věří jim. A děti toho náležitě zneužívají. Chyba je i v systému. Je absolutní nesmysl učit na každé základní škole podle jiných osnov. Za vzdělání má ručit stát, který ho nařizuje a platí. Školy jsou dnes placeny podle počtu žáků. Není tedy divu, že se o ně "perou" a slevují z požadavků. Skoro všechny.

7 0
možnosti

MiroTR

18. 11. 2011 7:06
Re: Vyhmátla jste jen něco

R^ Tak.  Jedna z mála věci, které za dob socialismu fungovaly celkem dobře, byly školy (pokud si odmyslíte ty politické žvásty).  Tomu odpovídalo i hodnocení našich škol v zahraničí.

1 0
možnosti

ESKADOMI

17. 11. 2011 16:29
"Přírodu nenávidím, protože není moderní."

A zrovna v tomto bode zacina ukol ucitelu, privest zaky zpet na zem. Existuji veci, ktere clovek MUSI respektovat a to je v prvni rade Priroda. Kdyz tu znicime - znicime sebe.  A podlehne-li ucitel hloupostem zaku, tak deti do skol vubec nemusime posilat!

0 0
možnosti

Vinia

17. 11. 2011 16:47
Re:

Vy jste ukázkový teoretik (bez urážky). Mimochodem, kolik adolescentů jste již zkusil zapálit Vy ?

0 0
možnosti

Vinia

17. 11. 2011 16:00
Z článku je cítit znalost praxe, jen

si dovolím něco dodat. Víte kdo se v současném školském systému nejvíce učí ? Sami učitelé. MŠMT je totiž neustále zásobuje "vymoženostmi" typu školení metod jak udělat výuku ještě zábavnější (a tím prý i efektivnější), multimediálnější ... a to vše je často hrazeno z grantů EU (peníze samozřejmě jsou do kapes zpřátelených vzdělávacích agentů) a přitom se asi shodneme, že investované peníze (i čas) přitom nezaručí lepší kvalitu znalostí studentů (porovnejte znalosti studentů před revolucí a zároveň tehdejší "dřevní" metody výuky). Jediné, co opravdu chybí, je vůle na straně studentů - čemuž se nedivím, jelikož požadavky pracovního trhu se mění rychleji, než vystudují školu, takže docházku oni i rodiče berou v lepším případě jako dobu, po kterou si plánují budoucnost. Dříve, kdy pracovní doba rodičů byla kratší, měli rodiče více síly a času na ně dohlédnout a přinutit je. Navíc mladí dříve neměli tak snadnou cestu k úniku z reality (drogy) a tak je rodiče nemuseli tak šetřit ...

0 0
možnosti

felia

17. 11. 2011 12:54
Jsme stále lenošnější

Kalkulačky za nás počítají, počítače za nás myslí. Výchovou dětí si příliš starostí neděláme. Naše děti dnes mají v hlavách asi polovinu informací, než jsme měli my před dvaceti roky. Neumějí pořádně číst, informace vnímají pomalu a nepřesně. Pana Dobeše beru jako prvního dobrého ministra od pádu komunistů. Doufám, že se mu podaří brzo zrušit vše, co pochází z oné hloupé reformy paní Buzkové, že se zase na školách začne učit a přestane blbnout s kompetencemi. Že se vrátí jednotné osnovy. U nás neexistuje jediná škola, která by rapidně nesnížila požadavky na studenty, díky oněm nešťastným školním vzdělávacím plánům. Negativně se projevuje i vliv neschopných ředitelů škol a školních inspektorů, kteří, ve snaze se zalíbit vrchnosti, tlačí kantory do shovívavosti ke stále nižší vzdělatelnosti naší mládeže.

1 0
možnosti

PAMPALINI 63

18. 11. 2011 12:33
Re: Jsme stále lenošnější

Pan ministr Dobeš to zachrání? To snad proboha nemyslíte vážně,jen se podívejte jaké aktivity vyrábí jeho resort už jen okolo těch nových ,zrušených a zase nezrušených nějakých počítačových programů,Jeho arogantní přístup v kauze oné učitelky francoužštiny vůči řediteli této školy,stížnost akademiků na nekomunikativnost atd.Z našich dětí a vnoučat se v tomhle systému stávají jen jacísi pokusní králíci pánů ministrů,protože co jiný ministr to jiný přístup .Navrhoval bych aby v tomto rezortu ,klíčovém pro budoucnost našeho státu byl ustanoven opravdu renomovaný odborník bez ohledu na politickou příslušnost a ustanovený nějakou nezávislou komisí  odborníků na dobu úplně mimo období trvání té které vlády a zároveň s garantovanou možností jeho odvolání v případě jeho selhání. A  tenhle nafoukaný šašek by tam odtud měl  co nejdříve vypadnout dříve,nežli se některý rodič  na..re a šáhne mu do toho jeho nafoukaného úsměvu.

0 0
možnosti

PAMPALINI 63

17. 11. 2011 12:52
Zakopané školství

Psa by bylo škoda.1. Paní pisatelku bych chtěl taktně upozornit na jednu pravopisnou maličkost- píše se DŠTÍ A NE ČTÍ.2.Před nedávnem byla u mne na návštěvě moje vnučka se svým chlapcem.Ona absolventka gymnazia v Lounech a v současné době studující informatiky na jedné vysoké škole v Praze,on absolvent zemědělského učiliště v Podbořanech s maturitou.Na stole jsem měl knížku,pojednávající o životě slavného husitského vojevůdce Prokopa Holého.Dívali se co čtu a když jsem se jich zeptal jestli vědí kdo to byl onen Prokop Holý tak na mne koukali jak na holé skřivánky.Tak nevím co se teda v té škole v současné době učí.Jistě není podstatné znát podrobně a se všemi letopočty naší historii ale alespoň elementární znalosti by měli naše děti a vnoučata při takovémto stupni vzdělání znát.Já mám 11.letku a střední lesnickou školu ,je mi přes 70.let ale v historii,zeměpise i ostatních oborech se díky tomuto vzdělání ještě za komunistů docela slušně orientuji.Co na to pan ministr ?

0 0
možnosti

felia

17. 11. 2011 13:06
Re: Zakopané školství

Pan ministr se snaží postupně odstranit chyby, které napáchali jeho předchůdci, kteří popustili otěže ministerským úředníkům. Ministerští úředníci ve velké většině mají pouze teoretické vědomosti o školství.

0 0
možnosti
  • Počet článků 75
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3319x
nezávislá reportérka a cestovatelka

Seznam rubrik