Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K13a35r44e61l 56B70o94h23á40č38e73k 1491407866454

Každý dělá chyby ...ale za mne karma :)

0/0
4.1.2014 12:40

P57e75t16r 83V70y50s48o51č70a58n 7108550460436

Projde si tím kdekdo, nedivím se vám, chápu to :-) (i když mi váš příběh chvílemi připomíná spíše povodňovou turistiku). Ale k víře církev nepotřebujete, naopak, je to překážka, ta jejich dogmata! Například. Navíc teď ta jejich nenažranost s restituční zlodějinou...to jim bůh jen tak neodpustí!

+2/−3
3.1.2014 20:26

M84i61l12o39š 69P84e74c45h84a61r 6499450616577

A) „Ale k víře církev nepotřebujete, naopak, je to překážka, ta jejich dogmata!“

A1) Bavíme-li se o křesťanské víře, jistěže můžete věřit i bez církve, ale bez církve by neexistovala křesťanská víra.

A2) Víte, co je to dogma? Která konkrétní dogmata máte na mysli?

B) „Například. Navíc teď ta jejich nenažranost s restituční zlodějinou...to jim bůh jen tak neodpustí!“

B1) Nenažranost je, když okradený dostane nazpět to, co mu stát ukradl? Máte zajímavý pohled na právo.

B2) Vy se pasujete za vykladače Boží vůle? ;-D

+2/0
3.1.2014 21:35

B15e42d63ř41i94c62h 26T98ě49š22í22n35s60k64ý 9853617106341

o dogmatech ví samozřejmě prd

+1/−1
3.1.2014 22:00

M61i38l77o35š 43P79e54c21h98a72r 6249650476197

Možná dva. ;-)

0/0
3.1.2014 22:08
Foto

J91a43r18o16m27í14r 91P29e43t44ř49í88k 6144191299888

O církevních dogmatech vím svoje.

Pan Pechar by mohl vyprávět.

0/−1
3.1.2014 23:52

M83i83l37o87š 17P82e31c71h62a18r 6299950896127

No právě – používáte to slovo jako – vy tomu tak říkáte – ignorant, protože nevíte, co znamená, nerespektujete – jak to vy nazýváte – názory odborníků. O církevních dogmatech toho víte velmi málo.

+2/0
4.1.2014 12:26

M43i12l13a30n 90R52a58d67e56k 3187146271921

R^, kdybych byl verici, tak se dam do Society of Friends, neboli Quakerum, ti zadnou cirkev nemaji, kazdy sam sobe duchovnim, a sami promlouvaji se svym Bohem. Schazeji se, ne v kostelech ktere nemaji, a tam svorne bud mlci, a hloubaji, nebo nekdo promluvi o jeho zkusenosti, nebo o tom o cem meditoval, nikoho nepremlouvaji, neevangelizuji, neopruzuji, netrestaji, neberou penize na cirkev, ktera neni, ale obcas vybrali prachy na opravdovou pomoc bliznim, bez ohledu na nabozenstvi ci rasu. Jen priklad namatkou, za druhe svetove valky, pomahali zidum utect z Evropy.

+2/0
3.1.2014 17:59

M38i46l38a70n 35R31a24d88e86k 3767396361691

jen pripominka pro vas, prvni spolecnost pro ktere byly zeny rovnopravne k Bohu, zadny rozdil mezi muzem a zenou pred Bohem.

0/0
3.1.2014 18:00

M71i54c96h97a18l 12M26e10r42h45a68u22t 9659701312372

Slyšel jsem, že zaručený recept na to, jak ztratit víru, je studovat teologii nebo začít pracovat pro církev. Něco na tom asi bude. Lidé pokulhávají vždy krok (ne-li více) za svými ideály, zpronevěřují se tomu, v co věří, a to je frustrující. Víte, záleží také s jakým očekáváním do církve vstupujeme. Církev není společenství svatoušků, bezchybných andělíčků, duchovních kulturistů, kteří mají vždy poruce správnou odpověď, vždy se umí zachovat dle situace, jsou vždy příkladní a žijí v souladu se svou vírou, nemají předsudky, jsou moudří a dokáží svou víru vysvětlit a obhájit komukoliv během pěti minut rozhovoru. Bohužel není to tak! Takovou představu mají často ti, kteří pak poukazem na rozpor mezi touto představou a skutečností, rádi "dokazují" pokrytectví církve a naivitu věřících. Neříkám, že máme rezignovat na své ideály, morální nároky, přestat kritizovat církve. Naopak! Ale předpokládám, že k rozhodnutí vstoupit do církve vede člověka osobní setkání s Kristem (či Bohem), a pak je na místě otázka, co jsem schopen a ochoten přinést do tohoto společenství já osobně? Církev není zaopatřovací duchovní ústav, který nám za pár Otčenášů otevírá cestu do nebe. Velká část světců, kteří jsou u věřících v největší úctě, tuto opdovědnost byli schopni přijmout i přesto, že se to neobešlo střetu s tehdejší církevní hierarchií či církevním mainstreamem.

+1/0
3.1.2014 15:50

M75i32l70a24n 53R84a42d91e82k 3967806111251

cirkev je neco jako byrokrate co rekli ze zastupuji boha. Nikdo, natoz buh, jim k tomu dal pravomoc. Asi jako vsichni byrokrate co vzdy zastupuji tu jedinou Pravdu, jakoukoliv.

+1/−1
3.1.2014 18:53

M65i71l76o59š 29P96e60c69h48a15r 6879270606917

Nikoli. Církev je společenství věřících. I já jsem církev. A Boha nezastupuji. Jaká byrokracie?

+1/0
3.1.2014 21:36

M77i26l14a63n 10R86a22d63e16k 3257816841381

to zalezi na tom co mate na mysli pod pojmem Cirkev. Hodnostari, at uz ve Vatikanu, nebo treba biskub z Canenburry, to jsou ti co si osvojuji to zastupitelstvi, a ostatni jsou ovecky aby poslouchaly, ne Boha ale je.

0/−1
3.1.2014 23:18

M62i23l10o36š 11P11e43c69h68a18r 6919680196617

Nevím, jak to chodí v katolické církvi, já jsem evangelík; ale že bych svoje církevní „hodnostáře“ poslouchal? To asi ne; ostatně nemám dojem, že by mi něco nakazovali.

0/0
3.1.2014 23:46

J88o69s44e52f 62T60l17u25s87t28ý 8959936871604

kdopak Vám zakazoval, před rokem 89, věřit v Boha a chodit do kostela ? Já jsem žádný problém neměl. A s těmi miliony lidí v kostelích bych byl také opatrný. Možná v Praze se počet návštěvníků ( ne věřících, počet věřících zůstal cca stejný) po roce 89 zvýšil, ale na venkově to nebylo tak výrazné. Hlavně, víra v Boha je jedna věc, a co dělají někteří představitelé církví je druhá věc.

+3/−1
3.1.2014 15:34

J59i55ř93í 73L89i43e46t68a21v14e85c 8833899323689

Z Vašeho článku mám pocit, že jste nehledala víru, ale zkoušela jste něco, co zrovna bylo in, prostě jste se pokoušela zvyšovat své ego.

+4/0
3.1.2014 15:00

M33i44r54o48s97l52a29v 63P62e30t77r 1232730938131

Má-li někdo v sobě zlobu a nenávist, nemůže být opravdový věřící. Fanatik ale jo.

+4/0
3.1.2014 14:27
Foto

J41a23n 49R83ý23z74n44a11r 4341716923760

Vzhledem ke staleté praxu inkvizice se dá říci, že církev tito fanatikové prokazatelně řídili, vedli a formulovali její učení.

+2/−4
3.1.2014 14:57
Foto

J64a57n 68R71ý37z48n90a53r 4731576953440

Opravuji, tisícileté praxi inkvizice. První prokazatelně popravený heretik zemřel r. 382 po Kristu

0/0
3.1.2014 15:38
Foto

J41a95n 92R72ý95z76n69a51r 4641786903460

Díky za hezkou výpověď. Já - původem katolík - to vidím úplně stejně jako vy. Po získání svobody v r. 1989 jsem od církví očekával mnohé. Výsledek - nula.

   Zcela samostatnou kapitolou je nabubřelost a hloupost našich církevních představitelů - kteří se cpou do "vědy" stejně nesmyslně jako před staletími.

   A poslední tečkou jsou svobodné informace na internetu. S tím oficiální katolická církev naprosto nepočítala - možnost porovnání "oficiálních" církevních dějin s těmi skutečnými, zásadní chyby v životopisech svatých .... atd.

   V 90. letech se oficiálně ke křesťanským církvím hlásilo přez 70% občanů. Při posledním sčítání lidí to už bylo pod 1o%. A křesťanské církve se tváří, jako že to samo.

+4/−2
3.1.2014 14:12

J10o75s57e34f 32T19l81u55s31t86ý 8719936891924

ono hlásit se a věřit je rozdíl. Před rokem 89 se u voleb hlásilo 99,8% ke komunistům..........

0/0
3.1.2014 15:42
Foto

J39a31n 30R30ý54z45n77a18r 4871296123470

Těch 70% to oficiálně napsalo do sčítacího dotazníku českého statistického úřadu.

0/0
3.1.2014 20:15

J34i64n30d37r96a 73S21v68o94j79a24n 1687437919120

Tak Lenko, vrhli se na vás jak supi na kořist. Od těch, kteří "milují bližšího svého" je to ale staletími užívaný způsob komunikace. Oni totiž milují jen ty bližní, kteří mají s nimi shodný názor. Proti ostatním pak organizovali, také už před staletími, křížové výpravy, hony na čarodejnice, stejně jako dnes, jen se to nazývá jinak. V zájmu jedněch je posvěceno zabíjení jiných.

Ale váš článek ukazuje na jinou věc. Hamižnost ! Nepopkradeš - ano, budeš žít skromě - ano, atd. atd. A dnes dostávají v restitucích majetky i církve, které před únorem 48 u nás bůbec neexistovaly. Řada požadavků sahá daleko za únor 48. V tisku vládne embargo na informace o zákonech z 1.republiky ve vztahu k majetku církví. Ale většina tohoto národa to ví, ale nic s podvodem zvaným "odchod Tlustého a spol. a příchod kriminálníka, který odhlasuje, co se mu nařídí v naději, že ho z jeho trestných činů jeho strana vyseká" nenadělá. Proto zvítězily ve volbách strany, které si daly do programu revizi zákona o církevních restitucích.

Ale volič již svou roli sehrál a nyní jde Sobotkovi, Babišovi a spol. už jen o korýtka a vlivy. Voliče budou oblbovat zase až před novými volbami.

+7/−4
3.1.2014 13:19

B74e57d68ř11i13c79h 66T55ě48š31í19n43s22k37ý 9213557556851

člověče vy jste fanatik ;-D

+5/−6
3.1.2014 13:21

K97a53r61e27l 33S22t59r35n93a22d 5247617859376

To je právě ono pane Těšínský.Většinový názor pokládáte za fanatismus.Stejně jako za minulého režimu je zřejmě jen ten Váš názor jediný a správný.Jaký je rozdíl mezi Vámi a dřívějšími politruky?

+3/−2
3.1.2014 13:53

Z52d70e30n48ě86k 26B31á80r77t25a 6974277639614

Proč by nemohl být většinový názor fanatismus? Má to být tak, že co si myslí většina, je vždy pravda a nejlepší možné řešení?Mnoho argumentů co uvedl pan Svojan je opravdu směšných, takto podle Vás uvažuje většina?Pokud ano, tak je to dost smutné...:-/

+1/−1
3.1.2014 14:12

V82l56a48d34i37m70í88r 40S84t50u44d19e74n19ý 5668518935610

Jindřichu, když už vystrkujete ty neexistující církve - ve prospěch církví před rokem 1948 neexistujících se vzdala římsko-katolická církev části svého nároku. Něco si o tom přečtěte, ať se neztrapňujete. A stran těch dalších věcí - pokud jste volil třeba Sobotku, je to jen jeho šikovnost, že Vás a vám podobné utáhl na bláboly o revizi smlouvy (nebo jako v případě komunistů o referendu). Jako právník dobře věděl, že je to nemožné. Ale -jak vidno- pro část voličů to stačilo a teď jsou tito chudáčci ukřivdění, že restituce Bohoušek hned po volbách nezarazil.

+4/−1
3.1.2014 13:59

P92e66t71r 91K88u34d39l33i15č29k38a 5622984695

Právě, že většina národa neví a strany typu ČSSD to moc dobře ví a honí na tom popularitu.

+1/0
3.1.2014 14:08

Z60d76e78n54ě87k 86B89á95r96t67a 6294847399214

Hamižná církev chce provozovat LDN, to je opravdu hrůza...Ta poznámka na konci, že stát nebude mít kvůli církvi peníze na sociální činnost je opravdu hodně demagogická a hloupá....

+5/−5
3.1.2014 13:04
Foto

V16e63r38o83n62i14k60a 90V68a93l31í19k10o32v51á 5603767845803

Jo... stát nebude mít peníze na nic. Ale ne kvůli církvím ...

+1/−4
3.1.2014 13:10
Foto

V83e41r95o64n78i64k13a 64V95a98l51í16k58o23v32á 5683757455743

Jo - abych, nikoli aby jsem. také chybky v interpunkci. Pěkný den.

+1/−2
3.1.2014 13:01
Foto

V58e47r77o90n81i56k45a 86V63a48l45í29k81o48v11á 5963247515833

Také....

0/−1
3.1.2014 13:02

B73e79d96ř17i61c48h 62M44a18r85j41a55n16k85o 6280467123917

Koukám, šílený minusovač pan Novák;-D;-D;-D

+1/−1
3.1.2014 13:39
Foto

V58e49r28o91n10i64k29a 75V26a13l14í60k97o79v83á 5123647765503

U nás v Říčanech je každou neděli kostel nacpaný... a církev, to nejsou jen preláti a dominikáni (také jsem se u Jiljího s jedním pěkně porafala, jakož i s několika několika venkovskými faráři - jeden oplakával komunismus, druhý nabádal k podpisu petice proti homosexuálním svatbám - ne že bych s nimi tedy souhlasila, ale svoboda je svoboda).

Církev, to jsou všichni lidé, kteří se k ní hlásí - tedy i já. Proto také v diskusích reaguji na články, adresované katolické církvi.

Učím literaturu a mnohokrát jsem měla něco jako krizi víry - jenomže ti nejlepší z mých milovaných spisovatelů byli katolíci - Erben, Borovský, Durych, Čep, Schulz, Škvorecký, Claudel, Mauriac, Tolkien. I Bulgakov nakonec nechal Wolanda, aby se podřídil vyšší moci, Goethe poslal Fausta do nebe a Shakespeare otevřel cestu baroku.

Tak úroč bych se na stará kolena stávala ateistkou - příliš nepohodlné učení.

+5/−3
3.1.2014 13:00

B85o38h38u46m48i58r 55M18a41l58ý 6112446467192

Víra je dobrá, ale musíte však věřit v sama sebe, bůh ještě nikomu nepomohl.

Hezký den

+5/−2
3.1.2014 12:59

J48a74r32d91a 72C25h77o41v44a45n57e83c 6191155563539

Mýlíte se.

Mně Bůh pomohl mnohokrát.

+3/0
3.1.2014 13:57

M51i19l76o60š 72P63e21c11h69a46r 6919320706737

Vy věříte v sebe sama? No tak to vám gratuluji ke stvoření vesmíru.

+1/−3
3.1.2014 17:37

B80o66h94u22m33i56r 91M39a48l97ý 6182506927792

Dnes už se ví jak vznikl vesmír, ale jak vznikl ten jehož nazýváte bohem?

hezký den

0/0
4.1.2014 12:37

M62i38l52o97š 64P89e48c34h83a72r 6559360726627

„Se“ ví? To jako že tu nejdřív nebylo nic a pak sám od sebe vesmír? Nebo snad je vesmír věčný a byl tu vždycky? A pro to existuje nevyvratitelný vědecký důkaz? Opravdu to ten „se ví“? Je si ten „se“, co to ví, tak jistý?

0/0
4.1.2014 12:46

B55o80h91u16m66i62r 78M62a70l84ý 6572646237122

Neodpověděl jste na mou otázku.

0/0
4.1.2014 13:16

M20i67l19o79š 82P58e71c26h47a37r 6419310496967

Vaše otázka je nesmyslná. Věřím-li v Boha, který stvořil celý vesmír, tudíž není jeho součástí, je tento Bůh svobodný od prostoru a času, nemá žádný počátek. Nemá-li žádný počátek, nemohl ho nikdo stvořit. A teď čekám na vaše odpovědi.

+1/0
4.1.2014 13:41

B92o49h85u59m93i46r 58M56a91l51ý 6862236277912

Vždy je nějaký počátek. Já vám vaší víru neberu ani to nemám v úmyslu, ať si každý věří čemu chce pokud mu to přináší nějaké uspokojení. Jenže mě to spíše přináší spoustu otázek a po různých rozhovorech s jinými i věřícími těch otázek přibývalo. Jsem spíše technický typ u mne duchovno nezvítězí.

Hezký den

0/0
4.1.2014 15:03

M52i94l43o50š 87P38e65c74h92a71r 6779110466177

Vždy je nějaký počátek? Kde má počátek kruh? Problém je v našem pojetí času. Jestliže Bůh stojí mimo tuto dimenzi, jestliže je od času svobodný, opravdu nemůžeme uvažovat o jeho počátku v našich myšlenkových kategoriích.

+1/0
4.1.2014 15:22

B52e59d84ř27i65c84h 23M83a35r63j28a64n55k28o 6260317653657

Bůh je pouze jeden. Takže to Vaše toulaní se od církve k církvi se mi zdá poněkud absurdní... Víra je dar, tu nejde si vzít u nějaké církve. Ty slouží pouze ke zprostředkování vztahu k Bohu, který si musí vytvořit každý sám.

+7/−2
3.1.2014 12:46

M65i29l31o13š 86D53v92o83ř31á10č76e18k 2585568380154

Trochu historicky nahled na cloveka jako takoveho. A na Boha taktez.

+1/0
3.1.2014 12:51

M95a16r33t31i37n 13H17u27l40a25k 1845421190480

A ja si myslim, ze prave ten monopol ke zprostredkovani vztahu k bohu, ktery si cirkve prisvlastnuji, je zakladem jejich naroku na moc. K spiritualnimu zivotu, ke vztahu k jakekoliv vyssi instanci neni jakakoliv cirkev nutna. Ale prave to oficialni cirkve nerady slysi a chovaji se skoro jako politicke strany. A mam pocit, ze hodne vericich prave u Vas v CR v tom nema jasno a neustale si pletou cirkev s nabozenstvim nebo spiritualismen.

+1/0
3.1.2014 13:40

J53o36s16e21f 80K25r14u65m 7164904433449

ahoj, pěkně napsaný. souhlasím s tím, že církevní špičky v čr nic moc, a že mamon je jejich "světa pán" :-) (parafráze na mladýho Kocába). nesouhlasím, že češi jsou zvlášť ateističtí - to se bere s ohledem na církevní příslušnost. tady lidi věřej v kdejaký bohy ... no a potom už v kdeco :-)

jo a víš, že katolíci na některejch místech už zase zaváděli aj odpustky? :-)

+5/−3
3.1.2014 12:37

B45e75d75ř16i88c59h 58T21ě92š10í37n61s58k12ý 9893877126211

tak si nějaký kupte  když tomu věříte ;-D

+3/−3
3.1.2014 12:41

J83o44s77e72f 69K95r76u41m 7344494893249

:-) jen poukazuju, že někde jsou fakt šmudlíci (ale třeba měli jen nějakou limitovanou edici pro VIPáky ... :-)

+1/−1
3.1.2014 12:43

B89e86d52ř66i40c50h 33T35ě34š82í96n55s53k97ý 9533627786341

ehmm mohl byste být trochu konkrétnější kde to zaváděli a kdo to zaváděl? jinak to vypadá že pěkně kecáte

+5/−1
3.1.2014 12:50



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.